Aflată pe piață de peste 50 de ani, Dacia este una dintre cele mai longevive brand-uri auto din România și continuă să se perfecționeze și să vină cu inovații.

În același timp, încă mai există proprietari de Dacii din „vremurile bune“ și modelele vechi stârnesc nostalgie printre pasionații de automobile. O fotografie „de epocă“ din Bistrița-Năsăud cu un model din alte vremuri a fost publicată pe pagina Autovehicule Românești, cu scopul de a îndemna cititorii să vină și ei cu fotografii similare, de arhivă.

Fotografia cu Dacia având numărul 1 BN 932 a stârnit nostalgii, dar și o mică controversă printre cei familiarizați cu vremurile de odinioară. Iată câteva dintre comentarii:

Faina Dacia! Și ce număr! Te saluta Miliția când treceai!“
„Era barosan cu numărul ăsta.“

„După număr cred ca știu unde lucra omul…“, a comentat un urmăritor al paginii, care a dezvoltat ideea: „Număr cu 1 sub 1000 era dedicat – nu te oprea nici un militian ca și-o lua.
Omul lucra la salvare dar era la băieti. Verificați-vă dosarul de la CNAS – se poate să aflați ce nu știați.“

Conform unor comentatori, proprietarul mașinii ar fi fost un bărbat din Beclean, șofer pe salvare.

Ulterior, fiul proprietarului a dat detalii despre acest lucru :

A fost o ambiție personală a tatălui meu, în competiție cu „1-BN- 204”, un milițian la rutiera din Beclean. Un pariu câștigat. Mașinuța a servit impecabil între 1986 și 2006.
Nu se pune problema că tata să fi făcut parte din structuri de partid sau secu. A fost șofer pe ambulanță.“, a scris el într-un comentariu.

Ce înseamna, pe vremuri, să ai „număr scurt” la mașină

Să ai un număr scurt la mașină era, pe vremuri, un privilegiu. Conform playtech.ro, ca să primești un „număr scurt” pentru mașina ta, trebuia să-ți demonstrezi loialitatea pentru partid.
„Numărul scurt” îi anunța pe toți cei din trafic, inclusiv pe „milițianul” de la Rutieră, că nu ești un simplu muncitor de rând, ci un mic șef în comunitate.

Numere scurte primeau prietenii celor importanți, fotbaliștii, milițienii, șefii de recepție de la hoteluri, chirurgii, stomatologii, vânzătorii la Peco, ginecologii, și așa mai departe.

Automobilele Dacia sunt o mândrie pentru țară, deși, din 1999, brand-ul aparține grupului francez Renault.

Uzinele Dacia produc inclusiv modelul de mașină electrică, Daca Spring, după ce le mai noi exigențe în domeniul ecologiei și protejării mediului.

Dacia 1300 alături de o Dacia Spring, 2022 Foto: Veronica Petruț

 

Citește și:

Bogdan Ivan, alături de Ciolacu, la uzina celui mai puternic brand auto românesc. Ce mașină va conduce, de acum, premierul României

 

SPUNE-TI PAREREA