Evenimentele corporate au evoluat semnificativ comparativ cu anii trecuți. Acum nu ne mai rezumăm la o prezentare grafică, urmată de câteva discuții, o gustare și un pahar cu șampanie. Oamenii se strâng în același loc pentru a petrece timp de calitate, pentru a învăța lucruri noi, pentru a se dezvolta și a-și deschide perspectivele.
Astăzi, să fii speaker motivațional în România înseamnă să te pregătești intens pentru un astfel de eveniment. De ce? Pentru că foarte multe companii au înțeles deja că oamenii cu care lucrează ori colaborează au nevoie de un mic imbold, au nevoie să audă povești captivante, discursuri care să-i motiveze cu adevărat. Urmează să organizezi un eveniment corporate? Citește acest articol până la final și vezi ce ai de făcut!
De ce să alegi un speaker motivațional pentru evenimente?
Spuneam că oamenii vor să asculte povești frumoase și au nevoie de o persoană care să-i impulsioneze. Datorită experienței, un speaker motivațional va concepe un discurs adaptat audienței, unul care să inspire, să motiveze și să facă din evenimentul tău unul cu adevărat memorabil. Poți afla mai multe de la specialiștii în domeniu, cei care au deja la activ zeci sau chiar sute de evenimente reușite.
Care este rolul unui speaker motivațional la evenimente?
Rolul speakerului este acela de a stârni în oameni ideea de a pune lucrurile în mișcare, de a se ridica de pe scaun și de a începe să facă ceva concret pentru cele mai arzătoare dorințe. În linii mari, un discurs bine pus la punct poate acționa pe mai multe planuri:
- Inspirație și motivație: Prin exemple concrete și mesaje livrate energic, speakerul are puterea de a inspira publicul, ajutând fiecare persoană să-și definească propriile obiective;
- Schimbarea perspectivei: Uneori, pentru a reuși este nevoie să vezi lucrurile dintr-o altă perspectivă. Un discurs livrat corect poate ajuta oamenii din public să-și schimbe mentalitatea și să accepte o altă latură a realității;
- Creșterea încrederii în sine: Pentru că se folosește de mesaje încurajatoare și pozitive, speakerul poate ajuta publicul să își identifice punctele forte, să-și depășească fricile și să acționeze;
- Stimularea creativității: De cele mai multe ori, speakerul lansează o serie de provocări ori exerciții interactive. Acestea au rolul de a stimula creativitatea și de a încuraja publicul să participe activ la discuție.
Secretele unui eveniment memorabil
Succesul unui eveniment corporate consta în experiența invitaților. Iată ce trebuie să faci pentru un eveniment reușit:
- Angajează un speaker motivațional: Pentru a-și îndeplini rolul cu succes, speakerul trebuie să aibă mai multe calități, printre care: carismă, excelente abilități de comunicare, pasiune, entuziasm, autenticitate și credibilitate în discurs;
- Ocupă-te de catering: Asigură-te că invitații au de unde alege atunci când vine vorba de mâncare;
- Creează o atmosferă primitoare: Decorul trebuie să se potrivească perfect cu tema evenimentului, la fel și muzica. Doar așa poți crea o atmosferă primitoare;
- Oferă asistență de calitate: De la întâmpinare și înregistrare până la finalul evenimentului, invitații vor fi tratați cu atenție și respect. Ar fi ideal ca tot personalul să fie amabil și prietenos. Aici contează foarte mult etapa de instruire.
Pe final, trebuie menționat și faptul că un eveniment bine organizat îți poate aduce numeroase beneficii pe viitor. Stabilește-ți bugetul din timp, planifică totul cu atenție și nu uita să chemi și un speaker la eveniment! Rolul acestuia este de a-i convinge pe toți cei din public că, de multe ori, ar fi bine să analizeze lucrurile și din alt unghi.