Aplicațiile mobile au revoluționat modul în care oamenii își gestionează finanțele personale. Aceste aplicații le permit utilizatorilor să facă orice legat de finanțele lor. Ele îi ajută pe utilizatori să își facă un buget și să își urmărească finanțele, să plătească facturi, să cumpere, să retragă bani din conturile bancare și să depună numerar în conturile lor. Aceste aplicații pot face practic orice tranzacție financiară imaginabilă.

Importanța lor înseamnă că mai mulți dezvoltatori și-au creat propriile versiuni ale fiecărei aplicații mobile. De exemplu, un utilizator care caută o aplicație de bugetare va străbate o mare de opțiuni înainte de a alege cea mai bună alegere. Așadar, cum puteți selecta aplicația ideală dintre toate milioanele de opțiuni de pe AppStore sau Play Store? Pentru a vă ușura lucrurile, experții în finanțe personale de la horacredit.ro au creat acest ghid complet. Citiți mai departe pentru a obține sfaturi perspicace care să vă ajute să alegeți aplicația mobilă potrivită pentru a vă gestiona finanțele.

Scopul și categoria

În primul rând, trebuie să stabiliți scopul și categoria unei aplicații înainte de a începe călătoria de selecție. Toate aplicațiile sunt concepute pentru utilizări specifice și le putem grupa după cum urmează:

  • Aplicații de bugetare. Aceste aplicații mobile vă permit să înregistrați cheltuielile pe măsură ce le efectuați, astfel încât să puteți urmări soldurile bancare și categoriile bugetare.
  • Aplicații de asistent financiar. Această categorie are aplicații pentru colectarea, stocarea și raportarea informațiilor din diversele dvs. conturi de economii și investiții. Ele vă oferă un singur centru pentru a vă monitoriza performanța activelor.
  • Calculatoare de credite. Aceste aplicații estimează plățile și soldurile curente ale împrumuturilor. Altele pot urmări cât timp va trebui să rambursați împrumuturile de la băncile tradiționale sau de la surse de credite nebancare.
  • Aplicații pentru cheltuieli și economii. Aplicațiile de economisire și cheltuieli vă permit să efectuați diverse activități financiare, cum ar fi depozite directe mai rapide și plăți de facturi.

Securitate

În această epocă modernă, în care escrocii online sunt mai vicioși decât cei din lumea fizică, securitatea este un factor determinant serios. De fapt, ar trebui să respingeți o aplicație chiar dacă toți ceilalți parametri sunt în regulă, dar aceasta nu trece testul de securitate.

Vă recomandăm să citiți declarația de confidențialitate sau de securitate a unei aplicații înainte de a o descărca. Potențiala dvs. aplicație ar trebui să aibă caracteristici de securitate etanșe pentru a vă proteja datele financiare vitale. Aplicația de gestiune financiară ar trebui să aibă criptare a datelor, autentificare cu doi factori, actualizări regulate de securitate și să respecte standardele de reglementare, cum ar fi GDPR (Regulamentul general privind protecția datelor).

Mai mult, aplicația trebuie să aibă servere securizate pentru a stoca informațiile dvs. și planuri de urgență, cum ar fi recuperarea și salvarea datelor în cazul în care se produc pierderi de date. De asemenea, dezvoltatorul trebuie să dispună de un sistem robust de notificare a încălcării securității datelor pentru a vă informa atunci când este posibil ca datele dvs. să fie încălcate.

Credibilitate

Dezvoltatorul aplicației trebuie să fie credibil. Puteți verifica credibilitatea dezvoltatorului citind recenziile oneste ale utilizatorilor și observând câte persoane au descărcat-o. Evitați aplicațiile de la dezvoltatorii suspecți.

Claritate

O aplicație bună nu este neapărat de înaltă tehnologie. În schimb, ar trebui să fie ușor de înțeles pentru utilizatorul obișnuit care nu este neapărat un guru al tehnologiei. De exemplu, o aplicație pentru gestionarea performanțelor bursiere ar trebui să vă ofere o analiză ușor de înțeles. În caz contrar, complexitatea poate înfrânge scopul și relevanța unei aplicații pentru viața dumneavoastră.

Interfața cu utilizatorul

Verificați întotdeauna interfața de utilizator a unei aplicații înainte de a continua cu ea. O aplicație bună ar trebui să aibă o interfață curată, intuitivă și ușor de navigat. Aplicațiile cu interfețe de utilizator dezordonate și confuze pot complica utilizarea, provocându-vă frustrări inutile și o productivitate redusă.

O interfață de utilizator excelentă afectează în mod direct experiența generală a utilizatorului. Aceasta facilitează găsirea și efectuarea mai eficientă a sarcinilor. Interfața ar trebui să aibă filtre, comenzi rapide și bare de căutare ușor de utilizat. În plus, ar trebui să se încarce rapid și să fie receptivă pentru a-și menține performanța pe dispozitive mobile precum tabletele și smartphone-urile. Nu uitați să vă uitați la aspectul estetic al aplicației înainte de a o alege.

Implicații în materie de costuri

Unele dintre cele mai bune aplicații financiare nu sunt gratuite și necesită o taxă de abonament lunară sau anuală. Alte aplicații necesită o achiziție unică. Dacă analizați majoritatea aplicațiilor, veți descoperi că majoritatea acestora ascund cele mai bune caracteristici în versiunile lor premium.

Dezvoltatorii cu aplicații gratuite le transformă, de obicei, în ecrane publicitare care erodează experiența generală a utilizatorului. În plus, aplicațiile cu plată sunt în general mai sigure decât cele gratuite, deoarece au mai multe resurse disponibile atunci când repară erori de sistem sau actualizează software-ul. Așadar, puteți alege să continuați sau să respingeți o aplicație în funcție de acest parametru.

Disponibilitatea versiunilor gratuite/de probă

În funcție de ceea ce doriți să faceți cu o aplicație de gestionare a banilor, puteți alege o versiune gratuită sau plătită. Din fericire, majoritatea aplicațiilor de urmărire a banilor au versiuni gratuite și de încercare. Dacă doriți să alegeți o aplicație gratuită, fiți pregătit să vă mulțumiți cu funcții limitate și să suportați multe reclame irelevante atunci când lucrați online. Versiunea gratuită este un loc bun pentru a testa apele înainte de a vă angaja banii pentru o aplicație care s-ar putea să nu merite investiția.

Serviciul clienți

Indiferent de cât de bună este o aplicație, veți avea uneori nevoie de asistență atunci când lucrurile nu funcționează bine. Astfel, asigurați-vă că dezvoltatorul aplicației are un sistem de asistență pentru clienți robust și receptiv. Aceștia ar trebui să fie acolo pentru a răspunde la întrebări și pentru a rezolva orice problemă apărută la timp și în mod satisfăcător.

Dezvoltatorul trebuie să aibă diverse canale de comunicare pentru a permite interacțiunea cu clienții 24/7. De exemplu, ar trebui să puteți contacta compania prin telefon, chat live și e-mail. Compania ar trebui să aibă, de asemenea, o secțiune curentă de întrebări frecvente pentru a aborda acele probleme care nu necesită contactarea unei persoane.

Observații de încheiere

La fel ca și în cazul alegerii unui finanțator de încredere care să vă ofere un împrumut rapid nebancar, ar trebui să luați în considerare mai mulți factori înainte de a selecta o aplicație de gestiune financiară. Am împărtășit informații practice pentru a vă ajuta să selectați o aplicație care vă va ajuta să vă gestionați finanțele mai eficient. Mingea este în terenul dumneavoastră, așa că folosiți aceste informații pentru a face o alegere în cunoștință de cauză.

SPUNE-TI PAREREA