Bisericuța de lemn din curtea Complexului Muzeal Bistrița-Năsăud a fost resfințită de doua zi de Paște, în cadrul unei liturghii oficiate de ÎPS Andrei, în prezența mai multor oficialități lcoale: președintele Consiliului Județean Bistrița-Năsăud, Emil Radu Moldovan, primarul municipiului Bistrița, Ioan Turc, Ministrul Cercetării Inovării și Digitalizării, Bogdan Ivan, Secretarul de Stat pentru Culte, Ciprian Olinici, Prefectul Județului, Teofil Cioarbă și  Managerul SCJUB, Gabriel Lazany.

Cu această ocazie, președintele Cosiliului Județean, Emil Radu Moldovan, a primit „Crucea Patriarhală“, cea mai înaltă disctinție bisericească acordată de Patriarhia Română.

„În Lunea Albă a Paștelui, a fost resfințită de către ÎPS Andrei, bserica din lemn aflaă în incinta Complexului Muzeal Bistrița-Năsăud. O comoară a credinței, un loc de închinare, mulțumire și ieratare!
Tot ceea ce am făcut și voi face, se datorează Bunului Dumnezeu și oamenilor din cel mai frumos și binecuvântat loc de pe pământ, județul Bistrița-Năsăud.
De aceea, dedic „Crucea Patriahală“, cea mai înaltă dstincție acordată de Patriarhia Română și primită azi într-un cadru feeric, oamenilor și enoriașilor bisericii ortodoxe, pe care o voi sprijini atâta timp cât voi fi pe acest pământ!
Mă onorează această distincție, dar ea aparține cetățenilor acestui județ, cărora le mulțumesc pentru sprijin și încredere.
Alături de sute de credincioși, i-am avut împreună cu mine, la Sfânta Liturghie Arhierească și pe Ministrul Cercetării Inovării și Digitalizării, Bogdan Ivan, Secretarul de Stat pentru Culte, Ciprian Olinici, Prefectul Județului, Teofil Cioarbă și pe Managerul SCJUB, Gabriel Lazany.
Să ne adunăm în jurul Bisericilor, să ne facem mai mult timp pentru credință și să nu uităm că Hristos a Înviat pentru noi, ne-a adus lumină și speranță!
Doamne Ajută!“, a transmis Radu Modlovan.

1 COMENTARIU

  1. Motto:
    „Stăpâniţi, românilor, de acelaşi dor
    Să fim iarăşi doar o turmă şi-un Păstor.
    Doamne Sfinte şi-ndurate, dă-ne iarăşi unitate, cum a fost
    De când ne-am născut creştini după Hristos!”
    (Priceasna – Dă-ne, Doamne, unitate)

    Sciziunea crestinismului a început de la Marea Schismă din 1054, care a fost o consecinţă a înstrăinării treptate dintre Roma şi Constantinopol. Putem vorbi, pe de o parte, de cauze de ordin politico-religios şi, pe de altă parte, de cauze dogmatice. Dincolo de neînţelgeri privind lumea materială şi interesele politice, cauzele dogmatice au jucat şi ele un rol important. Existau trei probleme majore. În primul rând, cea legată de Filioque, un adaos la formula Crezului din 381. În secolele V-VI, două concilii ţinute la Toledo marchează modificarea Crezului în Apus prin adăugarea formulei „Duhul Sfânt care de la Tată şi fiulpurcede”. Aceasta e preluată în Franţa, Italia şi Germania, iar la începutul secolului al XI-lea, Henric al II-lea e încoronat împărat de către Papă, ocazie cu care se cântă Crezul modificat. Acest fapt a statuat recunoaşterea de către Papalitate a noii formule. Cea de-a doua diferenţă stă în ritualul împărtăşaniei:folosirea azimei în vest şi a pâinii dospite în est. Apoi, celibatul preoţilor era obligatoriu în occident, în timp ce preoţii bisericii orientale se puteau căsători (o singură dată). În secolele XII-XIII, se va adăuga şi problema purgatoriului, concept pe care ortodocşii nu îl acceptă.
    Biserica Română Unită cu Roma (greco-catolică) a luat ființă în Transilvania în anul 1700, prin trecerea episcopului ortodox ardelean Atanasie Anghel, împreună cu o parte din clericii și credincioșii săi, la Biserica Romei, înseamnând întoarcerea la credinţa în care s-a zămislit şi în care a trăit zece veacuri poporul român credinţa dela care fără voia şi ştirea lui a fost rupt la 1054.
    In Rânduiala Miezonopticii din toate zilele se spune : „Însuți, Doamne, primește și rugăciunile noastre în ceasul acesta și îndreptează viața noastră spre poruncile Tale; sufletele noastre le sfin­țește, trupurile curățește, cugetele îndreptează, gândurile curățește și ne izbă­- vește de tot necazul celor rele și al durerii. Ocrotește-ne cu sfinții Tăi îngeri, ca, prin mijlocirea lor, fiind păziți și povă­țuiți, să ajungem la unitatea credinței și la cunoștința slavei Tale celei neapropiate, că binecuvântat ești în vecii vecilor. Amin.”
    De aceea, Biserica Română Unită cu Roma (Greco-Catolică) ar putea fi o cale prin care „să ajungem la unitatea credinței creştine”.

SPUNE-TI PAREREA