Cetățenii sunt invitați să își spună opinia în cadrul unui proces de consultare publică cu privire la traseul drumului de mare viteză (Autostrada Nordului) Baia Mare – Bistrița, Lot 2 Dej – Bistrița, care cuprinde și centura ocolitoare.
Astfel, oamenii pot să își spună părerea cu privire la propunerile de traseu și să transmită comentariile/propunerile tale până duminică 22 octombrie 2023, ora 23:59.

„Start consultării publice lansate de CNAIR, cu scopul stabilirii variantelor de traseu pentru drumul de mare viteză Dej – Bistrița. Acest proiect, denumit Autostrada Nordului Baia Mare – Dej – Bistrița, cuprinde și centura Bistriței. Proiect prin care se va realiza cel mai important lucru, descongestionarea traficului rutier din municipiul Bistrița”, spune președintele Consiliului Județean Bistrița-Năsăud, Radu Moldovan.

Opiniile pot fi formulate accesând link-ul: https://cloud.andnet.ro/…/forms/s/WY2maNyEy3sGp7pJ9oo7bQjD

Cele trei variante de traseu:

varianta roșie – 76,04 km
varianta verde – 79,23 km
varianta albastră – 78,10 km
Fotografia din chestionarul CNAIR cu alternativele de traseu:

 

2 COMENTARII

  1. De la bun început, cel mai bun traseu pentru lotul 2 Dej-Bistrița al drumului de mare viteză Baia Mare – Suceava este cel reprezentat de varianta ROSIE (V1), care include varianta de ocolire a orasului Bistrița pe la Sărata – Monariu – Budacu de Jos – Jelna – Livezile cu un nod rutier la iesirea spre Rusu Bârgăului. Termenul „drum de mare viteză” se referă atât la autostrăzi cât si la drumuri expres.
    Lotul 3 Bistrița – Vatra Dornei va fi în regim de autostradă, de unde s-ar putea intelege că lotul 2 Dej-Bistrița, va fi drum expres.
    Prin definitie, notiunea de „drum expres” numit si drum rapid se referă la drumuri naţionale rezervate exclusiv circulaţiei autovehiculelor care nu deservesc proprietăţi riverane şi care au două sensuri de circulaţie cu cel puţin două benzi pe sens, separate de un spaţiu median, şi nu intersectează la nivel nicio altă cale de comunicaţie, iar intrarea şi ieşirea autovehiculelor este permisă numai cu acces dreapta, în locuri special amenajate. Aceste drumuri sunt construite în zonele unde normele de autostradă nu pot fi indeplinite.
    Drumul expres este o cale de transport rutier destinată exclusiv pentru vehicule a căror viteză maximă depăseste 50 km/oră, iar oprirea si stationarea pe partea carosabilă sunt interzise. Organizarea de santier si lucrările de constructii pentru drumurile expres sunt mai putin costisitoare decat pentru autostrăzi. In plus, spre deosebire de autostrăzi, pe drumurile expres sunt permise încrucisări la nivel cu alte drumuri de circulatie. Reglementarea traficului la astfel de intersectii se va face prin semaforizare sau prin amenajarea de sensuri giratorii.
    Diferentele dintre autostrăzi si drumuri expres sunt minore. Important este să se facă.

  2. Evident că traseul Roşu este cel mai bun fiindcă este cel mai scurt, cel mai rapid, cel mai ieftin şi scoate traficul de tranzit din Bistrița.

SPUNE-TI PAREREA