O nouă stradă din Bistrița se închide pentru efectuarea unor lucrări în cadrul proiectului Linia Verde. Este vorba de strada Ghoerghe Șincai, unde se va reface complet infrastructura stradală, se vor pava trotuarele cu piatră naturală și se vor îngropa cablurile. Strada se închide începând de azi, 18 iulie, până în data de 18 octombrie.

Începând cu data de 18 iulie, va fi închisă strada Gheorghe Șincai, pentru demararea lucrărilor la proiectul Linia Verde. Lucrările de modernizare pe str. Gheorghe Șincai vor cuprinde refacerea integrală a infrastructurii stradale, schimbări de conducte de apă și canalizare, pavarea trotuarelor cu piatră naturală, introducerea unei canalizații pentru fibra optică, tot ce înseamnă cabluri pentru telefonie, internet televiziune, schimbarea stâlpilor de iluminat public. Executantul MIS Grup a solicitat închiderea străzii începând de alaltăieri, dar în condițiile în care avem Zilele Bistriței, am apreciat că se impune o amânare de o săptămână, în condițiile în care am solicitat companiei să intensifice lucrările deja deschise pe șantierele Liniei Verzi„, a spus Ioan Turc.

1 COMENTARIU

  1. Motto:
    „Nu pot încăpea două săbii în aceeasi teacă”
    (Din întelepciunea populară)
    Amenajarea „Coridorului verde de mobilitate urbană în centrul istoric al municipiului Bistrița”, ce prevede amenajarea pistelor de biciclete și a zonelor pietonale întâmpină dificultăti legate de lătimea prea îngustă a străzilor. Singura solutie este amnajarea străzilor de tip „shared-space” (spațiul comun), ceea ce presupune eliminarea unor caracteristici rutiere precum borduri , marcaje , semne de circulație și chiar semafoare.
    Oricum, in oras circulatia auto nu poate fi eliminată total chiar si pe străzile numai cu functie de locuit din zonele rezidențiale.
    De aceea, străzile de tip shared-space crează un sentiment mai mare de nesigurantă, fiind neclar cine are prioritate, șoferii își vor reduce viteza, reducând astfel dominația vehiculelor, odată cu rata accidentelor rutiere și îmbunătățind siguranța pentru alți utilizatori ai drumului.
    Oricum, pentru cei care vor să se apropie de centrul istoric este nevoie și de un inel central de circulatie. In cazul orasului Bistrita inelul central, poate fi realizat pe străzile deja existente. Mai corect este vorba despre închiderea inelului central de circulatie pentru centru istoric sau oraşul vechi alcătuit din străzile: Dr.Ioan Ratiu- Odobescu- Gării- Bul.Republicii-Bistricioarei-Roman C.Vivu-Vasile Conta-Codrisor- Podul Budacului.
    Pentru asta ar fi necesară prelungirea strazii Vasile Conta printre sediile Electrica-furnizare si Aquabis, si apoi construirea unui pod peste râul Bistrita , prin fata fostei uzine electrice, pentru legătura cu strada Codrisor. Acest pod care ar putea fi numit „Podul Morii”, amintind de Piata Morii din apropiere dar si de existenta unei mori de apă pe fostul „canal al morii”, ar crea si posibilitarea trecerii circulatiei auto din zona parcului pe malul stâng al râului Bistrita pe strada Codrisor până la Podul Budacului. Pe acest inel central se află cele mai multe institutii de interes local sau judetean, precum Palatul de Justitie, Biblioteca Judeteană, Liceul de Muzică, Directia de Statistică, Palatul Postei, Arhivele Statului, Inspectoratul de Politie, Colegiul National „Andrei Muresanu”, Colegiul National „Liviu Rebreanu”, Prefectura, Sala Polivalentă, Stadionul „Jean Pădureanu”, Strandul „Codrisor”, etc.
    Bulevardele și străzile mai largi care converg spre inelul central vor putea rămâne cu două sensuri de circulatie, în timp ce pe străzile mai înguste se va introduce sens unic. Parctic se vor grupa câte doi străzi, una cu sens unic într-o direcție, iar cealaltă cu sens unic în direcția opusă.

SPUNE-TI PAREREA