Foto: arhivă, caracter ilustrativ

Unitatea de Primire Urgențe a spitalului Județean de Ugență Bistrița-Năsăud a avut parte de o modernizare radicală, dar oamenii încă mai au nemulțumiri cu privire la această secție. Mulți pacienți se plâng că sunt uitați cu orele în sala de așteptare sau că nu sunt luați în seamă de medici. Pe de altă parte, managerul spitalului, Gabriel Lazany, spune că pacienții cei mai vocali sunt cei care nu vin la UPU cu cazuri grave, fiind cazuri de cod galben sau albastru care, în mod normal, ar trebui gestionate de medicii de familie. Un alt motiv pentru care mulți oamenis e prezintă la urgențe este faptul că nu sutn asigurați și atunci nu pot beneficia de un consult la medicul de familie.

Modernizarea care s-a făcut la UPU nu are nicio legătură cu timpii de așteptare. Timpii de așteptare sunt dați de numărul de pacienți și de gravitatea cazurilor care sunt prezentate. Unitatea de Primiri Urgențe funcționează după niște proceduri și protocoale foarte bine stabilite, iar în momentul în care un pacient intră într-un circuit, i se fac anumite investigații medicale„, a declarat Gabriel Lazany.

Acesta a mai spus că UPU Bistrița are, în medie, 60 000 de prezentări pe an, ceea ce ar necesita 6 medici de urgență.

„În momentul de față, lucrăm cu doi, maxim 3, deci fiecare face eforturi duble față de cum ar trebui. Asta nu e vina spitalului, problema este a sistemului de sănătate pentru că nu sunt destui medici urgentiști. Acesta a fost și motivul pentru care ne-am dus în fața medicilor de familie și i-am rugat să vină să ne dubleze linia de gardă cu medici de familie, pentru a putea avea acces rapid la pacienții care sunt de cod galben și albastru. Acești pacieni care au cazurile cele mai ușoare și au timpii de așteptare cei mai lungi și, bneînțele, ei sunt cei mai vocali. Dacă am fi reușit acest lucru și medicii de familie ar fi preluat cazurile acestea, am fi avut o linei de gardă special dedicată lor“, apus Gabriel Lazany.

El a mai subliniat că numărul plătitorilor de asigurări de sănătate este mult mai mic decât al beneficiarilor, prin urmare, mulți beneficiază de servicii gratis, lucru care nu ar fi posibil în sistemele de sănătate ale altor state.

„Numărul plătitorilor de asigurări de sănătate este mult mai mic decât cel al beneficiarilor. La noi totul este gratis. De exemplu, în Marea Britanie, te poți prezenta la UPU doar cu programare la 112. Dacă nu te-a lovit o mașină pe stradă sau nu ai o urgență ca să te ia ambulanța de acasă, nu te pe poți prezneta la UPU. Lucru ăsta nu e valabil în România… Încercăm să scurtăm timpii de așteptare, știm că este neplăcut. Din păcate, este o realitate cu care ne confruntăm“, a mai spus Lazany.

1 COMENTARIU

  1. Poi modificati legea , sa fie ca in Marea Britanie atunci. N-audecat ” bolnavii ” care nu prezinta ” urgentze medicale „, sa fie ” asistati obligatoriu ” de catre medicii de familie , la orice ora din zi si din noapte . Obligati-i pe medicii de familie, sa se asocieze si sa-si faca ” servicii de asistentza si de permanentza prin rotatzie „… ( egal ca vor avea aceste servicii acolo la spital, sau in alta parte ) si care sa preia toate cazurile care nu sunt ptr UPU ! Problema este ca asa cum sunt organizati astazi medicii de familie, acestia nu au servicii de permanentza si trebuie sa meara lumea la ei numai cu programare… si de aceia fiind gratisa orice interventie medicala , aproape toti prefera sa mearga la UPU . De fapt, nici nu pricepem ce cauta ” medicii de familie ” in sistemul privat de medicina si asistentza medicala , ceea ce este o porcarie ordinara ???! TOTI MEDICII DE FAMILIE TREBUIE IMPERIOS NECESAR SA FIE RAINTEGRATI INAPOI IN SISTEMUL PUBLIC DE STAT si atunci cred ca se rezolva problema .

SPUNE-TI PAREREA