Fidelă filozofiei sale, vă prezentăm o trotinetă Xiaomi cu un design bine cunoscut, prezent pe produsele mărcii încă de la celebrul Mija 365: Xiaomi Mi Electric Scooter 3.
Din fericire, acesta este un avantaj, deoarece permite trotinetei să fie destul de plăcută din punct de vedere vizual, prezentând în același timp o calitate ridicată a finisajelor și o asamblare dovedită. Doar câteva atingeri de albastru marchează diferența.
Întregul ansamblu al acestui model de trotinetă Xiaomi este certificat IP54, așa că îl puteți scoate în ploaie fără prea multe temeri. Evitați doar bălțile adânci.
Ghidonul este destul de confortabil de ținut în mână, cu o aderență bună și o lățime suficientă pentru a păstra un echilibru bun, chiar și cu o singură mână. Afișajul integrat este ușor de citit în orice împrejurare și conține toate informațiile esențiale. Luminozitatea acestuia se reglează automat atunci când sunt aprinse farurile.
Platforma, zona în care vă așezați picioarele, acestui model de trotinetă Xiaomi este suficient de spațioasă pentru a vă permite să vă așezați picioarele unul lângă altul fără prea multe probleme. Doar picioarele mai mari se pot simți înghesuite.
Roțile sunt prevăzute cu un sistem de anvelope cu cameră de aer. Acest lucru este bun pentru confort, dar există riscul de înțepături.
Designul de trotinetă Xiaomi are un defect notabil pentru persoanele care folosesc transportul în comun: sistemul de pliere. Într-adevăr, deși este comod de utilizat, nu reduce cu adevărat amprenta la sol a Mi Scooter 3. De asemenea, nu ajută la deplasarea acestuia, deoarece nu îi permite să se rostogolească confortabil pe roata din față.
Așadar, tot ce trebuie să faceți este să vă folosiți forța brațelor, să prindeți tija și să ridicați cele 13,2 kg ale trotinetei. Din fericire, această greutate se încadrează în media de pe piață.
Partea de siguranță este bine îngrijită. Luminile din față și din spate sunt suficient de puternice pentru a te face vizibil pe întuneric. Sistemul de frânare este eficient și ușor de reglat. Acesta combină o frână pe disc spate cu recuperarea energiei în față (reglabilă în 3 trepte).
Pe de altă parte, manevrabilitatea acestui model de trotinetă Xiaomi Mi Scooter 3 este mixtă. La viteza de croazieră, este suficient de precisă pentru a evita gropile și alte daune rutiere. Cu toate acestea, la viteze mici, raza de întoarcere este puțin prea mare pentru a naviga confortabil printre pietoni.
Motorul lui Mi Electric Scooter 3 este principalul său diferențiator față de alte modele ale mărcii. Motorul de 300 W este capabil să atingă o viteză maximă de 25 km/h și o autonomie maximă teoretică de 30 km.
În realitate, viteza maximă este ușor de atins în modul Sport, datorită vioiciunii motorului. Celelalte două moduri limitează viteza la 5 (Pedestrian) și, respectiv, 20 km/h (D). Modul „pietonal” nu este foarte practic în utilizare, deoarece împiedică pur și simplu pornirea motorului.
Pe dealuri, pot fi utilizate două moduri: modul Standard este suficient pentru majoritatea dealurilor ușoare, iar modul Sport este cel mai potrivit imediat ce panta devine mai abruptă.
Autonomia este, așa cum era de așteptat, mai mică decât valoarea anunțată. Acest lucru nu este surprinzător, deoarece este obișnuit ca toate vehiculele electrice să piardă între 25% și 30% din autonomie față de valoarea teoretică.
De exemplu, o călătorie de 6 km la o viteză medie de 20 km/h, cu o temperatură de 16°C și un călător de 95 kg a consumat 30% din baterie. Acest lucru reprezintă un maxim de aproximativ 20 km. O încărcare completă durează aproximativ 5h30.
Aplicația este partea în care trotineta Xiaomi Mi Electric Scooter 3 a dezamăgit cel mai mult. Într-adevăr, dacă la prima vedere, aplicația arată bine, ne-am dat seama rapid că este incompletă și că ar putea fi îmbunătățită.
Între funcționalitățile limitate și greșelile de traducere, rezultatul este destul de dezamăgitor. Cu toate acestea, dispune de un tablou de bord care vă permite să consultați datele trotinetei (modul, viteza, autonomia, viteza medie, distanța parcursă pe traseul actual).