După doi ani de pandemie și unul care s-a deschis, în fața noastră, sub amenințarea războiului, gândul la viitor poate fi o provocare tot mai complicată pentru tineri. Târgul de Viitor a fost un eveniment organizat, în acest weekend, de către Asociația POV21, unde sute de absolvenți au studiat ofertele prezentate de 11 universități din țară, dar și de către firme și agenți economici. O carieră militară, un viitor în agricultură, o șansă extraordinară în tehnologia viitorului sau chiar o formare în domeniul frumuseții, nimic nu a fost exclus de pe lista de oferte prezentate la Târgul de Viitor.

Universitatea de Științele Vieții „Ion Ionescu de la Brad“ din Iași a venit la tâgul de cariere cu pâine și vin, produse chiar în cadrul unității de învățământ, dar și cu o ofertă educațională care deschide tinerilor perspective neașteptate. Am stat de vorbă cu Marilena Șchiopu, de la departamentul de imagine și promovare al universității care ne-a povestit mai multe despre oferta de învățământ superior de la Iași.

Citește aici:

BISTRIȚA. Universitatea care a venit la un târg de cariere cu pâine, vin și oportunități surprinzătoare pentru tinerii absolvenți

Nu a lipsit nici delegația USAMV Cluj-Napoca, condusă de Prof. dr. Pop Ioana, unde viitori studenți au putut afla mai multe despre Facultatea de Agricultura USAMV Cluj-Napoca, Facultatea de Medicină Veterinară, Facultatea de Zootehnie si Biotehnologii Cluj, Facultatea de Horticultura USAMV Cluj-Napoca sau Facultatea de Știința și Tehnologia Alimentelor Cluj-Napoca.

Cei interesați de o carieră militară au avut ocazia să studieze ofertele prezentate de Academia Forțelor Terestre „Nicolae Bălcescu” Sibiu și Academia Navală „Mircea cel Bătrân” din Constanța.

Au mai fost prezente, de asemenea, Universitatea „Ștefan cel Mare” din Suceava, Universitatea „Alexandru Ioan Cuza” Iași, Universitatea „Babeș-Bolyai” – Extensia Năsăud, Universitatea Tehnică „Gheorghe Asachi” Iaşi, Universitatea de Vest Timișoara, Universitatea „1 Decembrie 1918” din Alba Iulia, Universitatea Tehnică Cluj-Napoca.

Tinerii au avut la dispoziție un program amplu, pe două zile, prin care au aflat mai multe despre orientarea în carieră, plantele agricole necunoscute, robotică, informatică. În cadrul standului TeraPlast, participanții au avut ocazia să își perfecționeze CV-ul și să simuleze un interviu de angajare cu experții de Resurse Umane din cadrul companiei.

Pentru că multe tinere, în special, termină o facultate și apoi se reorientează spre domeniul frumuseții, Adreea Lashes, trainer în acest domeniu de care tot mai multe persoane sunt profund preocupate, a avut un stand de prezentare pentru a oferi informațiile despre oportunitățile din industria frumuseții.

Sponsorul principal al evenimentului este magazinul de birotică și papetărie Tudor. Inițiativei i s-au alăturat și alte firme, precum TeraPlast, TUB Integral, RCB Electro, Megatitan, Terraqua, Romfulda, UBG Construct, Sepia Print, Andreea Lashes și BCVO Logistics.

SPUNE-TI PAREREA