Freelancingul este o metodă complexă prin care un om specializat într-un anumit domeniu reușește să presteze servicii în mod independent. Un freelancer nu are nevoie de un angajator și nici de un contract de muncă pentru a putea câștiga suficient încât să ducă o viață decentă. În ultimii ani, freelancingul a devenit una dintre cele mai eficiente metode de colaborare dintre companii, clienți și prestatori. Cum câștigi bani din freelancing? Aflăm chiar acum.

Alegeți o nișă

Dacă ești nou în domeniu și pare că freelancingul nu are nici un moment de început și nici un moment de sfârșit, trebuie să consulți și informațiile noastre de pe facibanionline.ro dar și să înțelegi că freelancingul nu te limitează din niciun punct de vedere ci are puterea de a deschide anumite porți de care te poți folosi pentru a excela într-un anumit domeniu.

Dar ce este o nișă? Nișa este industria sau domeniul în care tu vei presta acele servicii pentru bani. Cea mai rapidă metodă prin care îți poți da seama ce fel de freelancer vei fi, este să identifici care sunt domeniile în care te pricepi cel mai bine, în ce domeniu ești specializat și care sunt lucrurile la care te pricep. Aceea va fi nișa ta.

Fii clar asupra serviciilor pe care le oferi

Chiar și dacă iei o industrie și o împarți în mai multe categorii și nișe, vei observa că tot există foarte multe lucruri pe care oamenii și le doresc. Iar datoria ta este să stabilești de la început ce faci și ce nu ești dispus să faci. Cu cât vei oferi clienților tăi detalii mai clare despre serviciile tale, cu atât vei oferi servicii mai de calitate. Astfel, vei reuși să construiești și un portofoliu de servicii echilibrat. Totul trebuie să înceapă de la un echilibru.

Cele mai bine plătite joburi și servicii prestate de către freelanceri sunt cele din domeniul IT unde companiile preferă să plătească mai puțini bani freelancerilor decât să plătească agențiile de IT care taxează pe oră mult mai mulți bani. Dacă vrei ca pe termen lung să ai continuitate și să continui să îți crești afacerea, trebuie să faci tot posibilul să clarifici cât mai bine modul în care prestezi servicii.

Înainte de a porni o colaborare cu un client, asigură-te că înțelegi foarte bine care sunt nevoile acestui client, dar și că el înțelege bine care sunt capacitățile tale și ce oferi.

Fă-ți un portofoliu bun

Majoritatea celor care activează în domeniul freelancingului își pun la punct portofolii cu toate produsele și serviciile care au fost create de ei pentru clienții lor. De cele mai multe ori aceste portofolii sunt create în mediul online sub forma unui website. Ce poți face cu un astfel de website sub forma unui portofoliu? Să oferi clienților șansa să vadă cele mai bune proiecte ale tale, cei mai importanți clienți, dar te pot cunoaște și pe tine.

Portofoliul este cel mai important mod prin care tu îți poți convinge clienții să te aleagă pe tine deoarece le oferi o privire de ansamblu asupra experienței tale de prestator de servicii.

Îmbunătățește-ți abilitățile

Unul dintre aspectele foarte importante ale freelancingului este să rămâi mereu informat și să îți ții abilitățile proaspete. Dacă o agenție de IT are foarte mulți angajați care mențin o relație de comunicare continuă și reușesc să împărtășească unii cu alții experiențe care să le mențină actuale abilitățile, pentru tine nu este atât de ușor deoarece tu ești pe cont propriu.

Cu cât ești mai pregătit, mai informat și prestezi servicii de calitate, cu atât vei ajunge și să câștigi mai mulți bani.

Determină-ți prețul

Trebuie să fii foarte atent la prețurile pe care le practici deoarece acestea sunt unii dintre cei mai importanți indicatori decizionali pe care clientul îi folosește în procesul de decizie. Nu trebuie să fii nici foarte ieftin, nici foarte scump, iar dacă îți dorești să fii scump, trebuie să fie în limitele acceptate care indică faptul că prestezi cu adevărat un serviciu de calitate.

Pentru a decide care este cel mai bun preț pe care îl poți practica, vei avea nevoie să faci și o cercetare de piață prin care să îți dai seama care este prețul practicat de către ceilalți freelanceri. Odată ce vei vedea care este prețul mediu, îți vei da seama unde te afli tu și care ar trebui să fie prețul practicat de tine.

Concluzie

Pentru a câștiga bani din freelancing trebuie să faci totul cu profesionalism, să îți dai interesul, dar și să realizezi faptul că deși nu ești angajatul vreunei firme, tot îți revine responsabilitatea de a excela în domeniul tău. Clienții sunt dispuși să îți cumpere produsul, dar își doresc și să primească ceva în schimb. Ceva care să producă și pentru ei sau cel puțin să le satisfacă nevoia.

 

SPUNE-TI PAREREA