Serviciul Salvamont Bistrița-Năsăud se numără printre primele servicii din țară, care a întrunit condițiile necesare și care a obținut reacreditarea pe termenul maxim posibil, respectiv cinci ani. În prima jumătate a acestui an Consiliul Județean Bistrița-Năsăud și Salvamont Bistrița-Năsăud au întreprins toate măsurile necesare obținerii reacreditării, întocmind documentația necesară și asigurând condițiile obligatorii privind modul de organizare, baza materială, alocațiile bugetare, resursa umană, capacitatea de intervenție, structura operațională de salvatori și gradul de acoperire a zonei montane și submontane.
La începutul acestei luni, Consiliul Județean Bistrița-Năsăud, a primit documentele care atestă reacreditarea Serviciului Public Județean Salvamont Bistrița-Năsăud, de a desfășura atât activități de prevenire a accidentelor montane și de salvare în munți, cât și certificările privind capacitățile operative de intervenție ale formației de salvare montană care acționează în județul nostru, reacreditare valabilă pentru următorii cinci ani. Acreditarea serviciilor salvamont a început în anul 2016.
Serviciile Salvamont, singurele structuri abilitate legislativ să soluționeze accidentele montane cu victime, sunt desemnate legislativ să preia apelurile de urgență și să intervină la un număr 30 de tipuri de situații de urgență produse în zona montană și în alte zone cu acces dificil, ca și alte instituții din sistemul medical și de urgență, se supun unui proces de acreditare periodică prin care să se confirme menținerea unui standard ridicat al serviciilor de salvare desfășurate de aceste structuri de salvare.

SPUNE-TI PAREREA