Primăria Bistrița a anunțat începerea lucrărilor pentru proiectul „Coridor de mobilitate durabilă aferent Râului Bistrița“, urmând ca, în această perioadă, să se realizeze expertiza tehnică și studiul geotehnic.
În acest sens, executantul lucrărilor va realiza în perioada 14.06.2021-15.06.2021 forajele pe traseul următoarelor străzi: Secudnară 3 Unirea, Lacului, Ghinzii, Viorelelor, Codrișor, Mihai Viteazu, Ion Pop Reteagn,Tănase Tudoran, Zăvoaie, Parc Industral Sărata Sud, Pepinierei, DJ145, Malului, Simpozionului, Șesului și Moșilor.

Proiectul „Coridor de mobilitate durabilă aferent Râului Bistrița“ pentru bicicliști, pietoni și transport public, care să conecteze zonele funcționale ale orașului ar putea beneficia de finanțare prin Programul Operațional Asistență Tehnică 2014 – 2020.

Linia Albastră ar urma să fie amenajată pe următorul traseu: DN17 – DJ154 (Sărata) – DC8G (Parc Industrial Bistrița Sud, str. Zăvoaie) – DJ173C (str. Mihai Viteazul) – str. Codrișor – DJ173 – DC8 – str. Valea Ghinzii – DN17 (Unirea) și ar interconecta zonele funcționale de pe malul stâng al râului Bistrița cu DN17 și cu zonele funcționale de pe malul drept al râului Bistrița.

O dată cu aprobarea și începerea proiectului, vor fi vizate următoarele lucruri:

  • Crearea unei noi linii de transport public cu bandă dedicată/prioritară, care să unească următoarele zone funcționale pe traseul coridorului de mobilitate: localitatea componentă Sărata, Parcul Industrial Bistrița Sud, noua zonă de dezvoltare Zăvoaie, zona de promenadă Codrișor, noua zonă de dezvoltare Valea Ghinzii, Complexul Wonderland și localitatea componentă Unirea.
  • Realizarea unui parc&ride în zona Unirea-Wonderland;
  • Modernizarea a două punți pietonale peste râul Bistrița care să unească zonele rezidențiale Ștefan cel Mare și Independenței Sud de zonele funcționale de pe traseul noului coridor de mobilitate, precum și extinderea infrastructurii pietonale pe noul coridor de mobilitate, inclusiv crearea unei noi punți pietonale care să unească Parcul Municipal de zona Codrișor;
  • Extinderea infrastructurii ciclistice pe întreg coridorul de mobilitate creat și racordarea acesteia la rețeaua realizată în exercițiul 2014-2020;
  • Modernizarea a 2 poduri peste râul Bistrița (DJ154 Sărata și str. Asfințitului – str. Aerodromului Unirea), pentru accesibilitatea benzii dedicate/prioritare transportului public, infrastructurii pietonale și cicliste, precum și crearea unui nou pod în zona Zăvoaie pentru conectarea optimă a noii linii de transport public la autobaza destinată autobuzelor electrice realizată prin POR 2014-2020 (Linia Verde);
    Pregătirea infrastructurii pentru amplasarea de noi stații de transport public, pe traseul realizat (vor fi montate stații de transport smart solicitate spre finanțare pe AP2);
  • Asigurarea iluminatului public aferent infrastructurii pietonale și cicliste;
  • Achiziția de autobuze electrice care să funcționeze pe noua linie de transport public, inclusiv stații de încărcare electrice
  • Conform proiectului, pe ”Linia Albastră” vor rula 15 autobuze electrice, infrastructura pentru biciclete va avea 15 km (dublu sens); vor fi 17 stații de încărcare electrice; coridorul de mobilitate creat va avea cca. 18 km, iar infrastructura rutieră creată/ modernizată pentru funcționarea benzii dedicate/ prioritare noii linii de transport public de asemenea cca.15km.

Vor fi construite trei punți destinate infrastructurii pietonale/ cicliste și trei poduri necesare functionalizării proiectului, iluminatul va fi modernizat și vor fi amenajate 20 de stații inteligente de transport public.

În 5 august 2020, la Agenția de Dezvoltare Regională Nord-Vest, municipalitatea a depus fișa de proiect în vederea solicitării de finanțare prin Programul Operațional Asistență Tehnică 2014 – 2020.

SPUNE-TI PAREREA