Amenajarea pistelor de biciclete în municipiul Bistrița nu este o bucurie pentru toată lumea. În primul rând, benzile roșii destinate celor pe două roți îngustează suprafața de rulare pentru mașini. În al doilea rând, mai multe locuri de parcare s-au pierdut din cauza acestor piste.
„Există nemulțumiri în oraș, pentru că se pierd locuri de parcare, pe de o parte. Pe de altă parte, se reduce considerabil suprafața de rulare. E limpede că acest proiect a fost făcut din birou. Nu cred că proiectantul a bătut cu pasul străzile din Bistrița pentru a vedea configurația lor și pentru a putea dimensiona corect și gândi corect traseul pistelor pentru cicliști, dar este un proiect în derulare pe care nu putem să-l oprim pentru că pierdem bani. Ar fi fără precedent, nu s-a întâmplat așa ceva niciodată. Am luat o serie de măsuri pentru a corecta, acolo unde se poate, traseul și amplasamentul pistelor. Sunt destul de multe aceste corecții. Îi rog pe oameni să aibă răbdare, în primul rând, celor care ne semnalează faptul că ,de exemplu, gurile de canal sunt capcane pentru cicliști. Nu vor rămâne așa“, a explicat primarul municipiului, Ioan Turc, în cadrul unei conferințe de presă.
Cea mai mare problemă este că se pierd locuri de parcare și, astfel, apare un conflict tot mai dur între șoferi și cicliști. Cei care circulă pe bicicletă sunt nemulțumiți că mașinile sunt încă parcate pe pista de cicliști. În același timp, șoferii sunt exasperați că și-au pierdut locurile de parcare. Ioan Turc a precizat că va da drumul unui plan de realizare de parcări rezidențiale și nerezidențiale, pentru a rezolva cât mai rapid posibil această problemă.
„Pe de altă parte, dăm drumul la un plan de realizare de parcări rezidențial și nerezidențiale. Adică parcări de bloc, de cartier și parcări care urmează să deserveasăc zonele aglomerate din oraș. E nevoie de un credit, pentru că din bani europeni putem să construim cel mult o parcare.
Am mai spus acest lucru: sispar în jur de 3000 de locuri de parcare în oraș. Nu toate parcări cu plată, nu toate parcări propriu-zise. Dar oamenii parchează la bordură și nu vor mai putea să facă acest lucru. Pe de altă parte, oameni care au plătit pararea pe tot anul – sunt și asemenea cazuri – au rămas fără loc de parcare în urma amenjării pistelor pentru cicliști. Este limpede că nu i-a păsat fostei administrații, câtuși de puțin de acest aspect. Nu am găsit nimic în primărie legat de realizarea de locuri de parcare“, a mai precizat Ioan Turc.
Reamintim că administrația municipiului Bistrița, derulzează, pe bani europeni (peste 21 de milioane de lei) proiectul ”Amenajare piste de cicliști în municipiul Bistrița – etapa I”, inițiat de fosta administrație, pe 28 de străzi (26,056 km): 1 Decembrie, Avram Iancu, Grănicerilor, Ghinzii, C. R. Vivu, Vasile Lupu, Tudor Vladimirescu, Cimitirului, Crinilor, Ioan Slavici, Subcetate, Drumul Cetăţii, Drumul Dumitrei Vechi, Dimitrie Cantemir, Eroilor, Împăratul Traian, Valeriu Branişte, Aleea Sălciilor, Petru Maior, Al. Odobescu, Ioan Raţiu, Codrişor/Victor Onişor, Alba Iulia, Aleea Şieu, Panait Cerna, Gheorghe Pop de Băseşti, Axente Sever și Garoafei. Vor fi amplasate șapte stații de închiriere a bicicletelor (Parcul Municipal Bistrița, Piața Mihai Eminescu, Parcul din zona Han, str. Cuza Vodă, str. Poligonului, Parcul din zona Big și str. Calea Moldovei).
La noi se merge pe principiul sa nu se faca nimic , niciodata , deoarece nu a fost ideea noastra ci a altora , niste oameni rai care au acoperit gropile si canalele cu asfalt rosu. Era mai bine inainte ,exact ca dupa razboi .
NE AM MULTUMIT 30 de ani practic fara asfalt pe arterele principale ale orasului , exceptand b-dul Republicii ,.Parca ne opunem cu obstinenta civilizatiei ,parca asta nu e pt noi. Mai bine ne simtim in praf , noroi si mocirla in care ne au tarat politicienii indiferent de coloare. Aceasta atitudine nu profita nimanui.
Nu se pune problema de a opri amenajarea pistelor de biciclete in Bistrita pe baza proiectului finantat cu fonduri europene, chiar dacă această interventie pe străzile orasului duce inevitabil la reducerea părtii carosabile sau la disparitia unui număr important de locuri de parcare. Singura solutie este ca, in functie de situatia concretă rezultată in urma amenajării pistelor de biciclete, să se facă actualizarea Planului de Mobilitate Urbană Durabilă (PMUD) in orasul Bistrița. Această actualizare a PMUD este necesară in primul rând pentru integrarea planului de amenajare a pistelor pentru biciclete, ceea ce ar putea impune si reconfigurarea circulatiei pe unele din aceste străzi. Astfel, mai multe străzi ar putea fi amenajate cu sens unic, pentru a face loc pistelor se biciclete si mentinerea sau amenajarea unor noi locuri de parcare. Pe de altă parte, amenajarea de sensuri unice pe străzi acolo unde e posibil ar putea duce la fluidizarea circulatiei auto si ar permite desfiintarea unor sensuri giratorii inutile.
Actualizarea PMUD care este un document strategic de dezvoltare, complementar Planului Urbanistic General (PUG), având ca scop îmbunătăţirea accesibilităţii şi buna integrare a diferitelor moduri de mobilitate şi transport în oras având in vedere si crearea unor coridoare de mobilitate prin amenajarea de trasee cu benzi dedicate transportului public de călători cum ar fi „Linia Verde” sau „Linia Albastră”.
Dupa parerea mea, este cel mai mare si frumos proiect din Bistrita ! Bine …sa nu luam in calcul partia de schi🤣