Municipiul Bistrița are în execuție lucrările pentru obiectivul de investiții „Amenajare piste de cicliști în municipiul Bistrița – etapa I”. Execuția lucrărilor pentru amenajarea pistelor de bicicliști prevăd modificarea unor străzi din municipiul Bistrița și reconfigurarea lor prin amenajarea pistelor de bicicliști pe trotuar sau carosabil, fapt pentru care aduce la cunoștință cetățenilor restricționarea circulației pentru turnarea stratului de asfalt pigmentat pe str. C. R. Vivu, str. Avram Iancu, str. Grănicerilor (parțial de la intersecția cu Calea Moldovei), str. Ioan Slavici și str. Împăratul Traian, în intervalul 02 – 04 iunie 2021.

În acest sens, toți participanții la trafic sunt rugați să dea dovadă de înțelegere și să respecte noile reglementări cu privire la restricționarea circulației.

2 COMENTARII

  1. O gramada de bani bagati aiurea, in piste pe care nu circula mai nimeni si oameni-si pun masinile aiurea peste tot, ca n-au loc de parcare .

  2. Am mai spus-o si cu alte ocazii că la capitolul edilitar-urbanistic si de mobilitate urbană Bistrita e varză. In perioada celor trei mandate ale administratiei Ovidiu Cretu au fost făcute exagerat de multe sensuri giratorii care mai mult incurcă decât fluidizează circulatia in oras. O altă prostie este amenajarea de piste pentru biciclete prin ingustarea benzilor de circulatie de pe străzi care si asa nu fac fată circulatiei auto la orele de vârf. Unul dintre fostii viceprimari s-a blocat si nu găsea solutia de a iesi din dilema amenajării pistelor de biciclete. (Vezi: https://www.youtube.com/watch?v=ZHb2BwvplUQ)
    Nu există solutii miraculoase. Inainte de orice , Bistrița ar avea nevoie de actualizarea Planului de Mobilitate Urbană Durabilă (PMUD) care este un document strategic de dezvoltare, complementar Planului Urbanistic General (PUG), având ca scop îmbunătăţirea accesibilităţii şi buna integrare a diferitelor moduri de mobilitate şi transport în oras. Această actualizare a PMUD este necesară si in privinta planului de amenajare a pistelor pentru biciclete, ceea ce presupune si reconfigurarea retelei actuale de străzi. Astfel, mai multe străzi ar putea fi amenajate cu sens unic, pentru a face loc pistelor se biciclete si amenajarea unor locuri de parcare. Pe de altă parte, amenajarea de sensuri unice duce la fluidizarea circulatiei auto si permite desfiintarea unor sensuri giratorii inutile.
    Pe de altă parte, orasul Bistrița are avantajul de a fi de a fi străbătut pe lungime, de la un capăt la altul de râul cu acelasi nume. Prin urmare exista această posibilitate a amenajarii malurilor acestui curs de apa de la Unirea la Viisoara pentru a indeplini functiuni complexe. Una din cele mai importante amenajări ar putea fi o pistă de biciclete pe malul stâng al râului Bistrița. Din păcate pană in prezent nu a fost pus in valoare acest avantaj nici acolo unde se putea. De asemenea, primarul Ioan Turc sugera amenajarea unei axe de transport auto de la Sărata la Unirea, de o parte si de alta a căii ferate care ar putea să includă si o pistă pentru biciclete.

Dă-i un răspuns lui Sergiu Renunta