Permisul de conducere internațional, obligatoriu pentru șoferii din afara Uniunii Europene, care conduc pe teritoriul României, avertizează polițiștii rutieri.
La data de 14 mai a.c., după miezul nopții, polițiștii Biroului Rutier din cadrul Poliției municipiului Bistrița, au oprit pentru control un autoturism. Acesta era condus de un bărbat de 32 de ani din Bistrița.
Conducătorul auto a prezentat un permis de conducere eliberat de autoritățile din Statele Unite ale Americii, însă fără a poseda permis de conducere internațional.
Conducătorul auto a fost totodată testat cu aparatul etilotest, rezultatul fiind negativ.
Cercetările sunt continuate sub aspectul comiterii infracțiunii de conducerea unui vehicul fără permis de conducere, în cadrul unui dosar penal întocmit de către polițiștii Biroului Rutier.
Cetățenii români care dețin permis de conducere eliberat de un stat non-UE trebuie să solicite autorităților din statul în care au obținut dreptul de a conduce, eliberarea unui permis de conducere internațional, pentru a conduce într-un stat al Uniunii Europene.
Sursa : Buletin informativ IPJ BN
Interesant este ptr ca toate statele membre ale Organizatiei (Conventiei ) Natiunilor Unite, au acceptat legislatia nationala a tzarilor membre … numai noi, dupa ce s-a modificat aceasta Conventie, din anul 1980 incoace, nu mai recunoastem permisul national al celor din America , DAR CULMEA PROSTIEI ESTE CA DACA ITI ARATA PERMIS DE CONDUCERE INTERNATIONAL – CARE SE ELIBEREAZA E BAZA CELUI NATIONAL , atunci este ok… Maaaa… stau si ma intreb cine-i TEMBELUL , PTR CA ESTE UNA SI ACEIASI TREABA , fiind exclusiv doar o chestie de forma nicidecum de ” continutul si calitatea ” documentului in sine !?
Asa este… prin legea romana se stipuleaza ( undeva la art. 82 se pare… cu privire la permise auto… ) ca daca conducatorul este noneuro, atunci trebuie sa aiba si ” Permis de conducere international ” solicitat de la statul care a emis permisul national ( la noi in tzara iti da un astfel de permis ARC-ul nicidecum politia nationala ) . Oricum, in America , permisele de conducere auto se emit de Ministerul Transporturilor nicidecum de politie …
Dupa mine cred ca cineva-i un ” tembel „… pe moment ce este o chestie strict de hartia suport, care de fapt confirma ca ai permis national al statului de care apartii si care de fapt, face parte din ONU .
Maaa… noi romanii intotdeauna suntem mai cu ” coarne ” … si singuri ne tragem suturi in c*r… ca de fapt, la urma urmei… , in aceste cazuri, soferul are dobandite cunostintele necesare si are permis de conducere ptr circulaia internationala , legislatiile fiind aliniate in tot spatiul Organizatiei Natiunilor Unite .
Mai degraba legea prevedea ca trebuie astfel de permis international al statelor non ONU … nicidecum NON UE . Eu am fost in America si 90 de zile poti conduce autoturismele de familie, cu permisul national din Romania … fara probleme, dupa care daca mai doresti iti elibereaza ei la cerere cu o taxa minima, pe baza permisului tau national romanesc, un permis national local ( al statului unde te afli ), deci la ei, permisul nostru national este recunoscut ca valabil ( daca esti turist nu sofer profesionist ) . Eu fiind sofer prfesionist si neavand drept de munca legal ca sofer acolo , mi-au dat dupa 90 de zile, permi national dar numai ptr autoturisme , ptr care am platit 10 dolari ( Statul Georgia ) .
In America difera doar forma indicatoarelor rutiere , cu mici ” modificari ” ( neesentiale ) … dar regulile de trafic rutier sunt aceleasi . La „STOP „… daca toti au STOP… atunci toti vor opri si pune in miscare in ordinea in care sosesc in intersectia respetiva si la semafoare, acestea sunt puse dincolo de intersectie si-ti da voie sa intri ” acolo ” cand ai verde, la noi sunt puse inainte de intersectie, de trebuie sa te „chiorasti ” la lampile semafor daca esti chiar langa acestea … ca nu le vezi… ) . In rest , n-am sesizat modificari esentiale in traficul rutier si indicatoarele sunt altfel ( pozate ) dar au aceleasi semnificatii .
Mare CONSTATARE … POLITIENEASCA ! Altceva era daca conducea o categorie de vehicul ptr care nu avea dreptul ( acolo sunt altfel categoriile decat la noi . Cu A poti conduce orice vehicul indiferet de tonaj, lungime ori calatori. Cu B poti conduce marfa articulate de tonaj mare profesionistii in general, orice masina mai putin autobuze de calatori, cu C poti conduce masini de marfa nearticulate , cu D poti condce autoturismele si cu M … motociclurile ) .Important este nu categria simbolizata ci in cuprinsul documentului arata ce inseamna, ce anume masina poti conduce ).
Deci, in concluzie, ESTE O PROSTIE NATIONALA ROMANEASCA ! MA DUC IN TZARILE NONEURO SI CINE IMI DA MIE PERMISUL INTERNATIONAL… acr-UL CARE N-ARE NICI O LEGATURA CU AUTORITATEA CARE MI-A DAT PERMISUL NATIONAL ( ADICA SERVICIUL POLITIEI RUTIERE NATIONAL ) . Sntem de tot rasul lumii cu regulile si cu legile astea ale noastre .Astia-s ” marii nostri juristi ” … si politruci de care rade toata lumea educata si civilizata !