O disensiune între reprezentanții Consiliului Local din Beclean și primarul orașului a apărut ieri, după ședința în cadrul căreia a fost votat bugetul. Deși nu au fost dezbateri contradictorii pe buget, discuțiile au apărut în aprobarea unei organigrame a primăriei.
Reprezentanții opoziției s-au plâns că singura atribuție a viceprimarului Bogdan Rusu (PNL) este… microbuzul școlar și că autoritatea acestuia a fost golită de conținut.

Astăzi în Consiliul local am aprobat bugetul orașului Beclean pentru anul 2021. Este un buget orientat spre investiții noi și cofinanțări pentru proiecte în derulare. Nu au fost dezbateri contradictorii, mai ales că pentru prima dată la Beclean, la propunerea noastră, a consilierilor PMP, se vor acorda burse pentru elevi. Au fost cuprinse și alte propuneri ale noastre, inclusiv modernizarea tadionului.
SURPRIZA ZILEI a venit însă la aprobarea organigramei primăriei Beclean.
Primarul a propus o schema de organizare în care viceprimarul nu are în subordinea lui decât “Microbuzul școlar”.
După cum ne-a obișnuit, a golit practic de conținut autoritatea viceprimarului.
Noi, consilierii PMP, nu am fost de acord cu această organigramă și am fost singurii care am votat împotrivă.
Am avut destulă vreme la Beclean un viceprimar cu rol de #ficus, decorativ, și am fi vrut o #reformare a acestei funcții.
Dar nu s-a putut pentru că nu au vrut și ceilalți consilieri, PNL, USR+, UDMR și PSD votând pentru aceeași structură veche de organizare.
Foaie verde și-o sipică, PNL Beclean vrea doar mașină mică!“, a transmis consilierul local PMP, Caius Cârcu.

Primarul Nicolae Moldovan a clarificat, ulterior, acest aspect, într-o comunicare:

Pentru o corectă informare precizez aici exact așa cum am subliniat și astăzi în ședința ordinară de Consiliu Local că atribuțiile viceprimarului orașului Beclean sunt următoarele:
-responsabilitatea cu buna funcționare a tuturor școlilor din oraș
-responsabilitatea cu înființarea și buna funcționare a societății de transport public local
-monitorizarea mentenanței iluminatului public stradal
-monitorizarea întreținerii drumurilor publice
-coordonarea activităților culturale
-coordonarea personalului responsabil de spațiile verzi
-gestionarea fondului forestier public
-reprezentarea executivului în relația cu consilierii locali
-reprezentarea executivului în relația cu Instituția Prefectului județului Bistrița-Năsăud
În plus, având în vedere prevederile Art.154 alin.(2), Art.155 alin.(5) lit.b si lit.e, Art.157, Art.196 alin.(1) lit.b din Ordonanța de Urgență a Guvernului Nr.57/2019 privind Codul Administrativ, atribuțiile cu caracter permanent ale viceprimarului sunt:
– îndeplinește atribuții privind organizarea si desfasurarea alegerilor, referendumului si recensământului;
– participa la ședințele consiliului local și dispune măsurile necesare pentru pregatirea și desfășurarea in bune conditii a acestora
– ia masuri pentru prevenirea si gestionarea situatiilor de urgenta, precum si masuri referitoare la protectia civila;
– ia masuri pentru asigurarea inventarierii si evidentei statistice a bunurilor din patrimoniul public si privat al unitatii administrativ teritoriale;
– exercita atributii de ofiter de stare civila;
– îndrumă si supravegheaza activitatea politistilor locali sau a pazei organizate la nivelul institutiei;
– exercita controlul asupra activitatilor din piete, oboare si ia masuri pentru buna functionare a acestora;
– ia masuri pentru controlul depozitarii deseurilor menajere, pentru asigurarea igienizarii malurilor apelor, precum si pentru decolmatarea vailor locale si podetelor;
– coordoneaza activitatea transportului elevilor;
Viceprimarul este subordonat primarului și, în situațiile prevăzute de lege, înlocuitorul de drept al acestuia, situație în care exercită, în numele primarului, atribuțiile ce îi revin acestuia.

SPUNE-TI PAREREA