Primarul municipiului Bistrița, Ioan Turc, a purtat discuții la București cu oficiali ai Ministerului Transporturilor, Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere, Ministerului Dezvoltării, Lucrărilor Publice și Administrației, Agenției Naționale pentru Locuințe, Administrației Fondului pentru Mediu și ai Ministerului Investițiilor și Proiectelor Europene.

“După ce trei obiective de investiții au primit recent susținere de la Guvern, prin alocare directă de la bugetul national a 7 milioane de lei, în cadrul delegației pe care am avut-o la București, m-am întâlnit cu oficiali din Ministerul Transporturilor, Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere, Ministerul Dezvoltării, Lucrărilor Publice și Administrației, Agenția Națională pentru Locuințe, Administrația Fondului pentru Mediu și din Ministerul Investițiilor și Proiectelor Europene.

La Ministerul Transporturilor și la CNAIR, am obținut acceptul pentru încheierea unui parteneriat cu Primăria Bistrița, prin care, după realizarea studiului de fezabilitate pentru tronsonul Bistrița – Vatra Dornei al drumului rapid Baia Mare – Suceava, municipalitatea să poată urgenta și derula procedurile pentru proiectul tehnic și execuția viitorului drum de centură.

La Ministerul Dezvoltării, am solicitat finanțare ministerială pentru reabilitarea termică a 20 de blocuri din municipiu, mai ales că unele dintre ele erau respinse, pentru diferite motive tehnice, de la alocările de fonduri europene. Acest sprijin va fi unul complementar, deoarece intenționăm ca, pe viitorul exercițiu financiar, să reabilităm termic un număr important de blocuri cu bani europeni.

La ANL, am avut discuții despre construcția a 50 de apartamente pentru tineri, dar și referitor la reluarea construirii la Bistrița a unor case prin credit ipotecar. Totodată, vom avea susținere și pentru edificarea de noi locuințe sociale pentru persoane defavorizate.

La Administrația Fondului pentru Mediu, am pledat pentru obținerea unui sprijin financiar în vederea înlocuirii platformelor semiîngropate de deșeuri cu platforme îngropate hidraulice, după modelul expus pe strada Petre Ispirescu și care va fi supus unei consultări publice. De asemenea, vom valorifica și fondul pe care AFM îl are la dispoziție pentru eficientizarea energetică a clădirilor publice, modernizarea și extinderea iluminatului stradal, dar și pentru realizarea la Bistrița a unei rețele de reîncărcare a automobilelor electrice.

La Ministerul Investițiilor și Proiectelor Europene, am purtat discuții despre unele planuri pe care le avem pentru refacerea unor ecosisteme degradate, precum unele părți din Pădurea Codrișor, și decontaminarea unor situri industriale, cum ar fi zona ARIO.

Așa cum m-am angajat, ne vom strădui să valorificăm toate oportunitățile, atât din bani europeni, cât și din fonduri naționale, pentru ca Bistrița să devină ceea ce ne dorim: un municipiu etalon”, transmite Ioan Turc, primarul municipiului Bistrița.

1 COMENTARIU

  1. Pentru Judetul Bistrita-Năsăud cea mai importantă investiție rămâne Drumul de mare viteză Baia Mare – Bistriţa – Vatra Dornei – Suceava. Prin definitie, sintagma ”Drum de mare viteză” se referă deopotrivă atât la „autostrăzi”, cât si la „drumuri expres”. In cazul traseului Baia Mare – Bistriţa – Vatra Dornei – Suceava, fie că este vorba de „Autostrada Nordului” sau de un „Drum Expres”, rezultă clar impărtirea distantei respective in 3 loturi si anume: Lot 1, Baia Mare – Bistriţa; Lot 2, Bistriţa – Vatra Dornei şi Lot 3 Vatra Dornei – Suceava”. Pentru Judetul Bistriţa-Năsăud sunt importante lotul 1 si 2, care includ si centurile ocolitoare ale oraselor Beclean si Bistriţa. Acest lucru este important, având in vedere că in sedinta din 11 iunie Guvernul a aprobat o Ordonanţă de Urgenţă, prin care primăriile şi consiliile judeţene vor putea prelua în gestiune şi execuţie proiecte de centuri ocolitoare, drumuri naţionale, precum şi alte lucrări de infarstructură rutieră sau feroviară. Astfel, după finalizarea studiilor de fezabilitate ar putea fi demarate mai repede lucrarile la centura Bistriței pe traseul: DN17 – Sărățel – Monariu – Budacu de Jos – Jelna – Ghinda –Livezile.
    Faptul că Bistrita nu are până in prezent o centură ocolitoare se datorează primarului Cretu, care din 2010 s-a cramponat prosteste de varianta 2 Sud prin Padurea Codrisor, o solutie idioată ce nu respectă criteriile minime pentru o centură ocolitoare, si in plus era extrem de costisitoare, datorită problemelor legate de alunecarile de teren, ca să nu mai vorbim de cerintele impuse de protectia mediului, datorită poluării cu noxele produse de traficul de tranzit.
    Președintele Consiliului Județean, Radu Moldovan, a fost un părtas al „gândirii intelepte” a colegului sau de partid Ovidiu Cretu, fiind si el un sustinător inversunat al variantei (ne)ocolitoare 2-Sud prin padurea Codrisor.

SPUNE-TI PAREREA