Ministrul transporturilor, Cătălin Drulă, a anunțat pe social-media investirea unui nou director general al Companiei Naționale Aeroporturi București.
Cosmin Peșteșan este noul director general al Companiei Naționale Aeroporturi București. Bistrițeanul a absolvit Liceul Teoretic InfoEl în 2000 și a urmat studiile Facultății de Drept „Spiru Haret” din București. A absolvit facultatea în 2004, iar mai apoi, potrivit unui CV de pe site-ul Romatsa, doi ani nu a făcut nimic. A revenit în 2006 pe un post de inspector în Primăria Municipiului București și începe Masterul tot la Spiru Haret, cu specializare în drept internațional european.
După ce merge în Bruxelles și trece pe la Ministerul Mediului, Peșteșan este pus în Consiliul de Conducere al Școlii Superioare de Aviație Civilă și apoi în Adunarea Generală a Acționarilor de la Tarom, ca reprezentant al statului român.
Rămâne în AGA al Tarom ceva mai mult de un an, timp în care merge în Singapore pentru un curs de două săptămâni organizat de Academia de Aviație din această țară denumit ”Search and Rescue Administrators”. În total, Peșteșan va face 3 astfel de cursuri în Singapore, ultimul la finalul anului 2019. Toate sunt cursuri de specializare în domeniul aviației, sunt de durată scurtă și costă câteva mii de dolari. Cel de search and rescue, de exemplu, are în momentul de față un preț de 3,600 de dolari. În CC de la SSAvC va fi până în martie 2014, potrivit aviatiamagazin.com.
În perioada 2013-2019 este ”reprezentant național NATO pentru Grupul de Lucru Aviație Civilă”, în perioada 2014-2014 ajunge în Consiliul de Administrație al CNAB, fiind pentru o scurtă perioadă chiar director general. Câteva luni ocupă o poziție de secretar de stat în Ministerul Transporturilor, apoi devine șef de serviciu în același MT și din martie 2019 trece la Romatsa, mai întâi ca expert la Direcția Siguranță și Calitate, iar apoi ca director al ei.
„Aeroporturile Otopeni și Băneasa au de astăzi la conducere profesioniști: un nou consiliu de administrație și un nou director general. Compania Națională Aeroporturi București a avut pierderi de 120 de milioane de lei anul trecut. Desigur, pandemia a afectat major veniturile companiei, dar măsurile necesare de reducere a costurilor nu au fost aplicate. În condițiile unei reduceri a traficului și veniturilor cu 70%, s-au acordat prime salariale de milioane de lei în 2020. Recent au apărut în spațiul public o serie de fotografii care arătau starea deplorabilă a interiorului clădirii. I-am cerut noului director general Cosmin Peșteșan să se ocupe cu prioritate de aceste aspecte care ne fac de rușine principala poartă de intrare aeriană în țară. În noul consiliu de administrație membrii sunt atât specialiști în aviație, cât și oameni cu profil solid în business, finanțe și audit. Prioritar pentru ei este un plan solid de dezvoltare și finanțare a aeroportului, a noului terminal modern, care să aibă infrastructuri feroviare și rutiere de sec. 21 integrate. Ne ținem de promisiuni și continuăm să ridicăm standardele în privința managementului companiilor de stat.”, spune ministrul transporturilor, Cătălin Drulă.