Puntea pietonală de pe strada Tudor Vladimirescu din Bistrița, lângă spitalul TBC, va fi demolată și refăcută, conform unui proiect aprobat în cea mai recentă ședință de Consiliu Local. Puntea este, în prezent, impracticabilă, după ce fundația a fost afectată de ploile abundente din 30.05.2019-01.06.2019.

Puntea pietonală peste râul Bistrița pe strada Tudor Vladimirescu aparține domeniului public al municipiului Bistrița și în urma ploilor abundente din perioada 30.05.2019-01.06.2019, comisia numită prin Ordinul Prefectului nr. 160/07.06.2019 a întocmit procesul verbal nr. IE2/12186/11.06.2019, în care a relevat faptul că în urma depășirii capacității de transport a albiei, una din fundațiile pilei a fost subspălată prin afluiere. În perioada 3-4 iulie 2019, în urma unor fenomene hidrometeorologice extreme, comisia numită prin Ordinul Prefectului nr. 174/03.07.2019 în Procesul verbal nr. IE2/14397/11.07.2019 a relevat faptul că puntea este intr-o stare de degradare accentuata, care pune in pericol siguranta circulatiei pietonale pe pod. Ca urmare Primăria municipiului Bistrița a promovat obiectivul de investiții Refacere punte pietonală pe strada Tudor Vladimirescu, inclusiv refacere pile transversale din beton”, se artă într-un raport, anexat proiectului de hotărâre.

În urma expertizei tehnice, s-a propus demolarea punții pietonale existente și construirea unei punți pietonale noi.
Prin Documentația de Avizare a Lucrărilor de Intervenție “Refacere punte pietonală pe strada Tudor Vladimirescu, inclusiv refacere pile transversale din beton” se prevăd lucrări de desfacere a punții existente și de execuție a unui punți noi, care să asigure condiții minime necesare de siguranța pentru desfășurarea circulației pietonale și rutiere- numai a vehiculelor de serviciu.

Proiectantul a propus 2 scenarii de realizare a acestuia, și anume:

– Scenariul 1. Consolidarea infrastructurii și suprastructurii pasarelei:
• Lucrări de reparații și consolidări la nivelul infrastructurii;
• Lucrări de reparații și consolidări la nivelul suprastructurii pasarelei;
• Lucrări de reabilitare la nivelul căii;
• Lucrări de evacuare a apei de pe pasarelă;
• Lucrări de modernizare a rampelor de acces;

– Scenariul 2. Refacerea pasarelei pietonale – Scenariul recomandat:
• Refacerea infrastructurii;
• Refacerea suprastructurii pasarelei;
• Refacerea căii;
• Lucrări de evacuare a apei de pe pasarelă;
• Lucrări de modernizare a rampelor de acces;

Conform scenariului propus de proiectant și avizat în CTE, soluția supusă aprobării este scenariul 2.
Caracteristici geometrice generale:
– Suprastructură: Arce cu tirant și rețea de cabluri cu calea jos;
– Infrastructuri: Culei înecate din b.a. fundate direct;
– Lungime pod: 51,70 m;
– Lățime pod: 6,60 m

Indicatori maximali, respectiv valoarea totală a obiectivului de investiţii, exprimată în lei, cu TVA şi, respectiv, fără TVA, din care construcţii-montaj (C+M), în conformitate cu devizul general:

Valoarea totală a investiției este de 2.357.514,99 lei din care C+M 1.990.859,15 lei

Indicatori minimali, respectiv indicatori de performanţă – elemente fizice/capacităţi fizice care să indice atingerea ţintei obiectivului de investiţii – şi, după caz, calitativi, în conformitate cu standardele, normativele şi reglementările tehnice în vigoare
Indicatori minimali:

 Curs de apă: râul Bistrița;
 Lungime totală pod: 51,70 m;
 Deschidere pod : 1 x 40 m;
 Inălțime totală maximă tablier: 0,54 m;
 Înălțime totală suprastructură: 7.20 m;
 Lățime totală tablier: 6,60 m;
 Schemă statică: Arce cu tirant simplu rezemate;
 Convoi de calcul LM1, LM2, LM3 cf. SR EN 1991-2;
 Soluție tehnică suprastructură Arce cu tirant și rețea de cabluri cu calea jos;
 Soluție tehnică infrastructuri Culei înecate din b.a. fundate direct;
 Soluție tehnică de racordare terasamente Ziduri întoarse, apărări de mal cu taluz protejat, sfert de con;
 Tip fundații Directe prin intermediul blocurilor de fundare;
 Sistem rezemare structură Aparate de reazem din neopren armat F15, M16 ;
 Deschidere rosturi 2×0.04 m;
 Parte carosabilă 1×5 m;
 Tip parapet de protecție Deformabil, tip combinat;
 Colectare si evacuare ape meteorice Pantă transversală și longitudinală cu evacuare prin casiuri;
 Oțel suprastructură S355J2+N, clasa de execuție EXC3;
 Beton suprastructură C35/45;
 Beton infrastructură C30/37;
 Durata de viață: 100 ani;
 Viteză de proiectare racordari verticale 25 km/h;

Finanțarea investiției se realizează de la bugetul de stat, prin H.G. nr. 698/2019 din bugetul Ministerului Lucrărilor Publice, Dezvoltării și Administrației, bugetul local, precum și din alte surse legal constituite, în limita sumelor aprobate anual cu această destinație, conform programelor de investiții publice aprobate potrivit legii.

a) bugetul de stat: 1.915.000,00 lei
b) bugetul local: 442.514,99 lei

SPUNE-TI PAREREA