Ministrul Educației, Sorin Cîmpeanu, a anunțat că peste 65.000 de elevi, conform estimărilor, sunt în situația de neîncheiere a mediilor pe primul semestru. Peste 280.000 de elevi au anunțat că nu au acces la internet și echipament IT.

„Avem o serie de date care nu sunt într-o armonie perfectă. Ultimele raportări ne arată peste 65.000 de elevi estimaţi, subliniez, estimaţi, ca fiind în situaţie de risc cu privire la neîncheierea situaţiei şcolare pe primul semestru. Deci, evident că aceşti elevi au ajuns în această situaţie din cauza unor factori care au împiedicat participarea la procesul de educaţie. Şi, în acelaşi timp, avem raportări de 280.000 de elevi, care spun, sunt declaraţii proprii, că au avut dificultăţi în acces la echipamente IT şi la Internet”, a declarat joi ministrul Educației. 

Totodată, Ministerul a primit o listă de alți 280.000 de elevi care sunt în situația gravă fără echipament IT sau internet, cu toate că 250.000 de elevi au primit tablete în decursul anului trecut și în acest an. Sorin Cîmpeanu anunță că vor ajunge 60.000 de laptopuri achiziționate prin proiectul ROSE în mâinile elevilor care au nevoie, table interactive pentru profesori și videocamere.

„Şi, totuşi, separat de aceştia, au apărut alţi 280.000 de elevi care au declarat că nu au avut acces la învăţarea online din cauza lipsei de echipamente sau din cauza lipsei de acces Internet. Acest lucru ar trebui să fie verificat, una din explicaţii ar fi aceea că în prima etapă au declarat că au acces la echipamente aceia care, fiind doi sau trei în casă, au avut un singur echipament sau au avut echipamentul părinţilor, după cum, o altă explicaţie, îmi pare rău că trebuie s-o spun, dar nu cred că are rost să ascundem nici lucrurile care sunt, să spunem, în dezavantajul ministerului, nici al şcolii, dar nici al elevilor, care, deşi au acces, aflând că există posibilitatea de a avea o tabletă sau un laptop în plus… dacă se poate, de ce nu”, a explicat ministrul Cîmpeanu.

„Aceste videocamere ne vor susţine în procesul de asigurare a învăţământului online pentru cei care au vulnerabilităţi care îi împiedică să participe fizic. Şi atunci, şi profesorii şi elevii vor beneficia de aceste echipamente care vor ajunge în şcolile româneşti. Să sperăm că situaţia se va rezolva, pentru că, evident, în ipoteza fericită în care vom avea şcoli cu prezenţă fizică la un anumit nivel vom direcţiona resursele materiale către cei care sunt obligaţi, fără voia şi fără dorinţa lor, să continue procesul de învăţare online”, a spus ministrul Cîmpeanu.

SPUNE-TI PAREREA