Sursa foto: timponline.ro

Președintele Consiliului Județean Bistrița-Năsăud a relatat situația mai multor drumuri din județ care au rămas neasfaltate. Nemulțumirile oamenilor s-au intensificat, mai ales în această perioadă, după ce sezonul rece a dus la degradarea și mai accentuată a unor porțiuni de drum, devenite aproape impracticabile pentru șoferi. Un protest al șoferilor a avut loc săptămâna trecută pe Valea Ilvelor, unde drumul care leagă Ilva Mică de Poiana Ilvei și Măgura Ilvei este o adevărată capcană în trafic. De asemenea, Radu Moldovan a fost interpelat și de către primarul comunei Chiochiș, Vasile Silași, care i-a amintit de drumul Beclean-Nușeni-Chiochiș, care așteaptă încă începerea lucrării.

Se știe bine cum că, drumul județean care leagă Becleanul de Nușeni și mai pe urmă de Chiochiș nu e ”drumul mătăsii” dar nici unul care să pară interesant, cât de cât, pentru Consiliul Județean. Nici nu cred că mai pot face vreun reproș, fie el mic de tot, președintelui Moldovan. Ce sens are reproșul și încotro drumul Chiochișului?

Poate, mulți se întreabă dacă drumul ăsta de care tot fac eu vorbire are vreo utilitate, folosește cuiva în afara primarilor Mureșan și Silași și încă la vreo cîțiva oameni, acolo? Păi, cred că trebuie punctat că distanța dintre Chiochiș și Cluj-Napoca este de 75 km, 51 de km până la Gherla, aproape și pentru comunele limitrofe: Nușeni, Lechința, Matei, Sînmihaiul de Câmpie și, toți localnicii care circulă zilnic pe el.

Sunt sigur că există soluții, că se poate și aici, nu doar în alte părți și că, domnule președinte, sunt sigur că, aflându-vă la ultimul mandat de președinte al Consiliului Județean Bistrița-Năsăud nu veți lasa neasfaltat acest drum“, a spus Vasile Silași, citat de propolitica.ro.

Într-o emisiune LIVE la bistriteanul.ro, Radu Moldovan a dat lămuriri cu privire la situația acestui drum, preconizând că în termen de câteva luni va putea fi clarificată.

Domnul primar Silași mi-a lansat o astfel de provocare și e mai mult decât justificată. Oamenii au așteptări. S-au modernizat un număr de peste 500 de kilometri de drumuri județene în cele două mandate ale mele și unul dintre drumurile principale, importante, care au rămas nemodernizate, e drumul între Beclean, Nușeni, Chiochiș. E un drum cu o tramă asfaltică îmbătrânită, pe zone unde este beton, cu el rupt și denivelat. Am obținut finanțare de la Ministerul Dezvoltării în perioada ministeriatului colegului meu Daniel Suciu, în 2019, în vară. Din păcate, procedurile de achiziții publice, în continuare, în România sunt foarte lungi. Adică suntem în ianuarie 2021, cu finanțare obținută la sfârșitul verii lui 2019 – peste un an și jumătate de atunci – și nu se poate lucra efectiv pentru că licitația s-a terminat undeva spre finalul anului trecut și, din păcate, e în contestație. Alte companii care nu au câștigat au contestat procedura, vom vedea când se finalizează. Sigur, e vorba de luni de zile, nu cred să dureze mai mult, și, în cel mai scurt timp, va începe lucrul și pe acel tronson important de drum de aproximativ 26 de kilometri“, a spus Radu Molodvan în cadrul emisiunii.

În aceeași situație se află și drumul Sânmihaiu de Cîmpie-Micești-Visuia, care face parte din același lot. Radu Moldovan a mai precizat că va fi modernizat și drumul de aproximativ 5,7 kilomteri pe ruta centrul comunei Chiochiș-Dealul Habadocului, limita cu județul Cluj – singura legătură care în momentul de față nu este modernizată.

În ceea ce privește drumul de pe Valea Ilvelor, situația este una mai complicată și cu un istoric mai lung, dar președintele Consiliului Județean promite că, în această vară, se va circula în cele mai bune condiții.

Începerea lucrării pe acest tronson de drum, Ilva Mică-Poiana Ilvei-Măgura Ilvei a fost întârziată din cauza unei contestații a cărei soluționare a durat în jur de doi ani. După pronunțarea unei sentințe, Curtea de Apel a decis ca lucrarea să fie încredințată unei firme din Suceava, care a sublicitat, venind cu o ofertă de 53%-54% din valoarea lucrării.

Ceea ce am bănuit s-a și întâmplat, din păcate, compania nu a avut capacitatea să ducă lucrarea, a chinuit–o vreo doi ani de zile, în stânga, în dreapta, până când, de comun acord, am reziliat contractul și pe urmă am început toate procedurile astea birocratice de reexpertizare, actualizare de proiect, rescoaterea la licitație. Anul trecut, o companie – și mă bucur că e companie din județul Bistrița-Năsăud – a câștigat licitația. Era o urgență foarte mare pe o bucată de tronson, lotul 4, cel despre care vorbim, care leagă Ilva Mica, DN17, cu drumul peste Strâmba. Am rugat constructorul și s-a mobilizat, l-am modernizat și l-am finalizat până în toamnă târzie. A reușit să toarne o bucată de asfalt și din Ilva Mică până undeva prin Poiana Ilvei și acum mai avem o bucată dr drum între Poiana Ilvei și Măgura Ilvei, până se întâlnește cu lotul 5, care n-a avat finanțare de la început și care primit finațare mai târziu și a fost recpeționat anul trecut în primăvară. Din păcate, asta este legislația, eu sunt solidar și alături de oamenii ăia care au nemulțumiri mai mult decât justificate. Pentru că un drum în lucru, după ce și îngheață și vine iarna, se fac gropițele alea mici de la transportul greu… Toate materialele de piatră care se cară în Transilvania merg de la carierele de acolo. E un transport greu foarte intens și atunci e adevărat, nemulțumirea, supărarea oamenilor este una justificată, eu îmi asum toate lucrurile astea că nu m-a pus nimeni să candidez, primesc „de dulce“ în fiecare zi“, a explicat Radu Moldovan.

SPUNE-TI PAREREA