A predat în școli din Cluj, dar spune că a găsit condiții de zeci de ori mai bune în școlile de la țară din Bistrița-Năsăud, dar și elevi mai receptivi. Teodora Trișcă (33 de ani) este profesoară de engleză la Lechința, unde face naveta în fiecare zi. Și nu se rezumă la a le preda elevilor materia din programa școlară, ci vrea să le deschidă o nouă lume: ateliere de poezie, școală de vară cu teatru, dans și scriere dramatică. Teodora este de părere că, pentru a se dezvolta, și elevii și profesorii trebuie să mai iasă din spațiul rigid al școlii.

 

Acești copii nu au acces la multe activități. Au fost activități ca să le dezvolte inteligența emoțională. La unele materii nu ai cum (să o dezvolți, n.r.) sau foarte puțin, pentru că nu e în natura materiei. Mi se pare că ar fi important să existe loc și pentru materiile care să-i stimuleze, care să-i atingă sufletește. Asta se întâmplă când faci un atelier de teatru, ei erau acolo într-o continuă stare de euforie, tristețe, frustrare, dar aveau cadrul în care să-și exprime emoțiile, să le ventileze. Mai ales la vârsta asta 12-14 ani, când își doresc atenție… La teatru când li se spunea «ești extraordinar!» și toată atenția era pe ei, conta enorm pentru ei”, crede Teodora. Școala nu poate fi doar despre note și lucrări, a spus profesoara pentru scoala9.ro.

Povestea ei a fost relatată, pe larg, în publicația scoala9.ro și o puteți citi accesând acest link!

 

 

1 COMENTARIU

SPUNE-TI PAREREA