Anul școlar 2020-2021 a început luni, 14 septembrie, în condiții speciale: fără părinți în curtea școlii, cu masca obligatorie și fără buchete de flori.

Elevii din clasele mici s-au adunat la porțile școlilor cu măști colorate și creative, însoțiți de părinți, dar numai cei din clasele pregătitoare au avut voie să intre în clase împreună cu unul dintre părinți. Deși comercianții de flori și-au desfășurat tarabele, ca în fiecare an, nimeni nu a cumpărat flori, copiii și părinții respectând interdicția autorităților.

Fiecare unitate școlară a avut un grafic după care s-a desfășurat intrarea în clase, dar lucrurile nu au mers chiar ca pe roate. Elevii s-au îngrămădit la poarta școlii, după care au intrat în curte supravegheați de paznici și profesori, fiind obligați să se alinieze astfel încât să respecte distanțarea socială.

A fost o primă zi de școală destul de stresantă, mai ales pentru unele cadre didactice care au avut nervii întinși la maxim, având de a face cu elevii care au fost entuziasmați de reîntâlnirea după o lungă vacanță.

La licee, lucrurile au fost mai relaxate, cel puțin pentru elevi. Înainte să intre la clase, aceștia s-au îmbrățișat și au stat la povești în preajma liceelor. Mulți dintre ei au ales să poarte masca doar în incinta școlii.

În 77 de unități școlare din județul Bistrița-Năsăud, cursurile se desfășoară conform scenariului verde, care presupune participarea zilnică a tuturor preșcolarilor și elevilor în unitățile de învățământ, iar în 29, conform scenariului galben, care înseamnă participarea la cursuri prin rotație.

1 COMENTARIU

  1. Motto:
    ,,Caracterul însă al unei şcoli bune e ca elevul să înveţe în ea mai mult decât i se predă, mai mult decât ştie însuşi profesorul.Odată interesul inteligenţei trezit pentru obiecte, odată simţirile sau judecata deprinse la observaţie, elevul ajunge prin proprie gândire la rezultate cari nu stau în carte. Dar să lăsăm aceasta, destul că şcoala n-ar trebui să fie o magazie de cunoştinţe străine, ci o gimnastică a întregei individualităţi a omului; elevul- nu un hamal care-şi încarcă memoria cu saci de coji ale unor idei străine, sub care geme, ci un om care-şi exercită toate puterile proprii ale inteligenţei, întărindu-şi aparatul intelectual, precum un gimnast îşi împuterniceşte pân-în gradul cel mai mare aparatul fizic, fie-n vigoare, fie-n îndemânare.”
    (Mihai Eminescu, – „Educație și învățământ” , ziarul TIMPUL, 12 iulie 1880)

    Deschiderea anului scoalar este una dintre cele mai mari provocari anuale ale parintilor si copiilor deopotriva. Anul acesta, provocarea este si mai mare. Vestea buna este ca exista multe lucruri pe care parintii le pot face pentru a sprijini si pregati copiii si adolescentii pentru intoarcerea la scoala in timpul pandemiei COVID-19. Dar asta nu e suficient. Pentru a face fata nevoilor impuse de sistemul hibrid de educatie (scenariul galben) e nevoie in primul rând de revizuirea programei școlare și simplificarea acesteia, formarea profesională a viitorilor pedagogi, consolidarea capacităților institutiilor centrale si judetene din domeniul învățământului si nu in ultimul rând asigurarea finanțării în proportie de 6% din PIB pentru educatie, conform legii învățământului în România.

SPUNE-TI PAREREA