Bogdan Ivan, consilierul președintelui Consiliului Județean Bistrița-Năsăud, Emil Radu Moldovan, critică deciziile actualei guvernări în ceea ce privește condițiile de începere a noului an școlar. Practic, Guvernul lasă responsabilitatea pe mâna părinților care trebuie să completeze o declarație pe propria răsăundere când își trimit copiii la școală, dar și în mâinile administrațiilor locale care trebuie să decidă singure dacă deschid sau nu școlile.
„Părinții doctori, primarii epidemiologi și Klaus Pilat
În spiritul pandemiei, când toată lumea este invitată să se spele pe mâini, PNL se spală precum Pilat din Pont de responsabilitatea unei întregi generații de tineri!
Profesorul Universitar Dr. Mircea Miclea a amendat declarația președintelui, conform căreia din cauza pandemiei avem de-a face cu o “generație pierdută”! Da prieteni, “generație pierdută”, la puțin peste 10 ani când alt fost presedinte de țară, Traian Băsescu afirma sus și tare că “școala românească scoate tâmpiți”!
Dar cu proiectul Dvs de suflet, și singurul de altfel, “România educată”, ce a rămas în urmă în afară de un clip video Dle Președinte? În calitatea, cel puțin ipotetică, de Șef al statului nu aveți nicio responsabilitate? Da, știm, Dvs vă spălați pe mâini!
În această perioadă de criză sanitară mondială, când toate guvernele lumii se zbat să-și continue programele de dezvoltare economică, să aloce sănătății și educației atât cât trebuie, să nu suprime școala, elementul vital al dezvoltării viitoare, domnul președinte și PNL au desemnat spălatul pe mâini, la propriu și la figurat, liberalismul de rit nou, ca domeniu strategic!
Mai mult, acest guvern adulat de profesorul din fruntea țării, copleșit de propria neputință, pasează responsabilitatea ba asupra primăriilor, ba asupra părinților! Un fel de „Descurcați-vă! Dacă iese prost nu este vina noastră. Dacă iese bine este meritul nostru că am descentralizat, bla, bla”.
Cum să impui unui părinte să dea o declarație pe propria răspundere conform căreia copilul nu s-a întâlnit cu niciun bolnav de Covid-19? Noi, ca adulți nu putem da o asemenea declarație pentru că efectiv nu știm!
Și dacă se întâmplă, Doamne ferește, să apară un focar într-o școală, ce facem? Arestăm părinții? Îi amendăm drastic pentru că au zădărnicit combaterea bolilor trimițând copilul la școală? Doamna Turcan, expert în declarații halucinante, oferă lecții tuturor părinților ca un veritabil academician în materie de educație parentală. Ludovic Orban spune că lasă la libertatea primăriilor dacă să înceapă școala sau nu. Adevărul este că premierul își imaginează că primarul are studii epidemiologice la bază, iar Consiliile Locale sunt un fel de institute „Marius Nasta”, dar mai mici.
Același Ludovic Orban spune că va aloca bani cu grămada primăriilor pentru cumpărarea de tablete, pe care guvernul se angajase că le achiziționează chiar el încă de acum trei luni, și dotarea cu materiale sanitare. Orban, în mintea lui, crede că UAT-urile vor face în două săptămâni ceea ce nu a reușit un „guvern competent” în câteva luni! Treaba cu descentralizarea este praf în ochii spălați de lacrimi deoarece acest deziderat nu se face peste noapte!
Din păcate, România nu este la un nivel educațional cu care să ne mândrim. Nu vom fi prea curând ca Finlanda, Germania sau Japonia.
Avem nevoie de responsabilitate. Am tot pus etichete pe generații, ba că au fost decrețeii, ba generația cu cheia de gât, iar acum ditamai președintele spune că avem „o generație pierdută”. Nu, nu avem așa ceva. Avem în schimb un președinte doar al liberalilor și un premier care crede că în educație totul se rezolvă doar cu spălatul pe mâini!
Apelul celor din PNL, de genul „voi PSD ce ați făcut?”, arată că în privința educației copiilor din România liberalii apelează la motivații politice umplute cu ipocrizie. Din întâmplare ipocrizia nu este nici de stânga și nici de dreapta, ci aparține exclusiv oamenilor slab pregătiți.
Ciudat, PNL plasează responsabilitatea părinților, impunându-le declarații bizare. Dacă vom tăcea și vom accepta asta, toți o să ajungem să fim responsabili, ca popor, pentru toată guvernarea liberală.
Spălați-vă pe mâini. Zilnic! Stimați liberali“, a transmis Bogdan Ivan pe pagina sa de facebook.
Motto:
„Dacă ar durea prostia,
Ar fi jale-n România,
Şi-ar fi jalea cea mai mare
În cabina de votare!”
(George Budoi din Dicţionarul prostiei)
Tânărul PSD-ist Bogdan Ivan a fost scos iar din căciula chelnerului Răducu si pus să sară la gâtul presedintelui Kalus Iohannis in legătură cu masurile privind deschiderea anului scolar in conditii de pandemie. El critică faptul că nu se iau măsuri in mod centralizat, când de fapt situatia epidemiologică diferă se la o unitate administrativ teritorială la alta si chiar de la o scoală la alta in cadrul aceleiasi UAT.
In acest sens, profesorul Daniel David, rectorul Universității Babeș Bolyai, spunea că redeschiderea cursurilor atât a celor preuniversitare cât și în universități depinde de mai mulți factori și trebuie abordată diferit de la caz la caz.
Este vorba de cele trei scenarii si anume:
(1) Scenariul verde reprezinta varianta optimistă, cea în care mai puţin de o persoană la mia de locuitori este depistată cu COVID-19, în ultimele 14 zile, iar în aceste conditii este prevăzut ca toți copiii să meargă la școală;
(2) Scenariul galben, cel privind un risc mediu, presupune între 1 şi 3 persoane detectate pozitiv cu infectie de coronavirus la mia de locuitori, în ultimele 14 zile, ceea ce presupune că vor avea prioritate să meargă la şcoală preşcolarii, elevii din clasele 0-4, dar şi elevii din anii terminali, in timp ce restul claselor vor face ore online, însă vor merge şi la şcoală, prin rotaţie.
(3) Scenariul roșu, considerat de avarie, înseamnă că într-o localitate sunt mai mult de trei persoane depistate pozitiv la mia de locuitori în ultimele 14 zile, iar în acest caz, şcoala se închide de tot, iar orele se vor face online.
Rectorul UBB insistă că nu trebuie să cădem nici în optimism exagerat, nici pe panta negativului. El subliniază că trebuie să tinem cont și de limitările pe care le avem ca infrastructură educațională și care nu pot fi compensate peste noapte.
Scenariile vor fi diferite de la o școală la alta. Vor trebui regândite activitățile școlare pentru vremuri speciale, ceea ce presupune întărirea autonomiei unităților educaționale, mobilizarea resurselor aflate la dispoziție si oferirea de consultanță instituțiilor de învățământ.
Concluzia profesorului Daniel David este extrem de sugestivă: „nu poti să ceri mereu autonomie, dar când este să o folosești, să te întorci la stat să-ți aranjeze elevii în clasă”.