Liderul PNL; Ioan Turc, a anunșat astăzi că luna viitoare va fi semnat un contract de atribuire pentru realizarea studiului de fezabilitate pentru trei tronsoane a unui drum de mare viteză: Baia Mare – Bistrița, Bistrița – Vatra Dornei, Vatra Dornei – Suceava.
Turc este de părere că realizarea unui drum expres în municipiu, pe lângă calea ferată (pe modelul de la Oradea) va fi o soluție pentru traficul auto din oraș.

„Municipiul Bistrița va avea centură ocolitoare. Ofertele pentru realizarea drumului de mare viteză între Baia Mare și Suceava au fost depuse la Ministerul Transporturilor din data de 6 februarie a.c.. Luna viitoare, va fi semnat contractul de atribuire pentru realizarea studiului de fezabilitate la cele trei tronsoane: Baia Mare – Bistrița, Bistrița – Vatra Dornei, Vatra Dornei – Suceava.

Durata studiului de fezabilitate va fi de 18 luni și, prin acest document tehnic, va fi clarificată soluția pe care se va merge: drum expres, autostradă sau variante mixte. Pe traseul șoselei rapide vor fi incluse și drumurile de centură pentru municipiile și orașele traversate. Prin caietul de sarcini vor fi studiate 3 variante de centură ocolitoare.

După cum se știe, în 2007, când Ludovic Orban era ministru al Transporturilor, obținusem includerea în reabilitarea DN17 Dej – Suceava a unor străzi importante ale Bistriței (Libertății, Independenței, Gării, Republicii, 1 Decembrie, Calea Moldovei), care au devenit artere ce pot prelua chiar și traficul greu. Acum am obținut angajamentul premierului Ludovic Orban și al actualului ministru al Transporturilor, Lucian Bode, ca execuția șoselei să înceapă cu traseele drumurilor de centură. În curând, Bistrița va avea variantă ocolitoare pentru circulația rutieră.

Împreună cu realizarea unui drum expres în municipiu, pe lângă calea ferată (pe modelul de la Oradea), problema traficului auto își va găsi răspunsul așteptat de toată lumea. Este angajamentul meu în fața bistrițenilor!“, a transmis Ioan Turc.

2 COMENTARII

  1. Domnul Turc, nu mai faceti astfel de ” angajamente ” … ca primarul este doar executantul a ceea ce hotarasc cei din ” consiliul de adminitratie locala ” … si daca nu veti avea majoritate politica in acesta , efectiv veti canta ” trei iezi cucuietzi ” … doar ! N-ati inteles ca Legea administratiei romanesti este foarte prost gandita si conceputa si ca primarul este doar o marioneta politica ?!

  2. Faptul că Bistrita nu are până in prezent o centură ocolitoare este din cauza tâmpeniei primarului Cretu, care din 2010 s-a cramponat prosteste de varianta 2 Sud prin Padurea Codrisor, o solutie idioată ce nu respectă criteriile minime pentru o centură ocolitoare, si in plus era si extrem de costisitoare, datorită problemelor legate de alunecarile de teren, ca să nu mai vorbim de cerintele impuse de protectia mediului, datorită poluării cu noxele produse de traficul de tranzit.
    Președintele Consiliului Județean, Radu Moldovan, a fost si el părtas la gândirea inteleaptă a colegului său de partid , fiind un sustinător inversunat al variantei (ne)ocolitoare 2-Sud prin padurea Codrisor clocită de mintea obosită a tov. Cretu.
    In sfârsit, de data asta se conturează o solutie ratională menită să scoată traficul de tranzit inafara orasului, asa cum este logic.
    Prin definitie, notiunea de ”Drum de mare viteză” se referă deopotrivă atât la „autostrăzi”, cât si la „drumuri expres”. In cazul traseului Baia Mare – Bistriţa – Vatra Dornei – Suceava, fie că este vorba de „Autostrada Nordului” sau de un „Drum Expres”, rezultă clar impărtirea traseului in 3 loturi si anume: Lot 1, Baia Mare – Bistriţa; Lot 2, Bistriţa – Vatra Dornei şi Lot 3 Vatra Dornei – Suceava”. Pentru Judetul Bistriţa-Năsăud sunt importante lotul 1 si 2, care includ si centurile ocolitoare ale oraselor Beclean si Bistriţa. Astfel, există sanse ca după finalizarea studiilor de fezabilitate să poată fi demarate mai repede lucrarile la centura Bistriței pe traseul: DN17 – Sărățel – Monariu – Budacu de Jos – Jelna – Ghinda –Livezile.

Dă-i un răspuns lui Paul Renunta