bicicleta eliptica

Bicicleta eliptica este unul dintre cele mai populare aparate fitness, deoarece ofera rezultate excelente si poate fi folosita de orice persoana, indiferent de varsta. Acest tip de bicicleta nu pune presiune pe incheieturi si ligamente si nu solicita inima foarte tare, fiind cea mai buna optiune pentru cei care vor sa se antreneze acasa, fara riscuri.

bicicleta eliptica

In plus, daca vei folosi regulat bicicleta eliptica, iti vei tonifia atat muschii din partea inferioara a corpului, cat si pe cei din partea superioara. In cazul in care esti incepator in folosirea acestui aparat,  tine cont de recomandarile specialistilor in fitness:

  • Fa o pauza de minimum o zi intre antrenamente. Muschii tai au nevoie de relaxare si trebuie sa-i oferi timp corpului tau pentru a-si reveni dupa efort.
  • Daca te-ai suprasolicitat si simti ca nu mai poti respira sau ca muschii tai sunt foarte obositi, opreste antrenamentul si odihneste-te.
  • Dupa exercitiile practicate pe bicicleta eliptica, este recomandat sa iti intinzi picioarele si sa efectuezi cateva extensii.
  • Pentru a-ti creste rezistenta la efort si pentru a te bucura de cele mai bune rezultate, alterneaza antrenamentele si mareste treptat durata lor.

 

Antrenamentul de 20 de minute

In randurile urmatoare, iti vom prezenta un antrenament eficient pentru incepatori, care dureaza 20 de minute:

– in primele 5 minute, trebuie sa pedalezi usor la o rezistenta mica;
– in urmatoarele 3 minute, pedaleaza la o rezistenta mai mare (acesta este nivelul de baza, iar daca in timp ce te antrenezi poti purta o discutie fara efort, inseamna ca ai ajuns la rezistenta optima);
– timp de doua minute, trebuie sa pedalezi la o rezistenta mai mare decat la pasul anterior;
– in urmatoarele 3 minute, micsoreaza rezistenta pana ajungi la nivelul de baza;
– doua minute – pedaleaza la o rezistenta mai mare;
– in ultimele 5 minute, micsoreaza treptat rezistenta pana ajungi la un nivel usor de pedalare.

 

Atentie! Dupa ce finalizezi antrenamentul, nu uita sa te hidratezi!

 

Daca esti incepator pe bicicleta eliptica si simti ca muschii picioarelor tale sunt suprasolicitati, nu trebuie sa-ti faci griji. Este necesar doar sa faci o pauza si sa nu te antrenezi in primele zile mai mult de 10 minute.

Totodata, este important sa adaptezi intensitatea antrenamentelor in functie de efortul suportat de inima ta. Specialistii recomanda sa incepi un stil de viata activ, cu pasi marunti care iti vor creste treptat rezistenta la efort. Nu incepe cu antrenamentele pentru avansati, deoarece corpul tau are nevoie de timp pentru dezvoltarea musculaturii, iar exercitiile prea intense iti pot cauza neplaceri.

Antrenamentele efectuate pe bicicleta eliptica te vor ajuta sa scapi de surplusul de greutate, sa iti intaresti muschii si sa topesti tesutul adipos. In plus, aceste exercitii contribuie la buna functionare a sistemului cardiovascular.

Intra pe Sport-Mag.ro si vei descoperi o gama variata de biciclete eliptice pentru uz casnic, precum si alte aparate fitness eficiente. A venit momentul sa renunti la sedentarism si sa te bucuri de un stil de viata activ si un corp bine tonifiat!

Descopera selectia de biciclete de pe Sport-Mag.ro si comanda aparatul care te va ajuta sa arati si sa te simti minunat!

 

 

SPUNE-TI PAREREA