Cremele care promit minuni s-au înmulțit atât de mult încât, atunci când trebuie să alegi între ,,orhidee imperială”, ,, trufe italiene”, ,sângele dragolului sau ,,melc arctic” te ia cu vertij și amețeală! Pentru că ne-am născut să sfidăm trecerea anilor, căutăm, în permanență, să obținem efecte imediate și spectaculoase prin proceduri minim invazive. Iar ce poate fi mai la îndemână decât o infinită varietate de creme ,,revoluționare” și extracte miraculoase. Cum era de așteptat, industria cosmetică ne îndeplinește toate dorințele și ne promite că vom avea exact ceea ce visăm! Formule ,,inovatoare” , ambalaje glam, ten întinerit peste noapte!

Scopul acestora este, evident, stimularea dorințelor , formarea asociaților pozitive și ,,dublarea” vânzărilor.  În comportamentul de cumpărare oamenii reacționează mai degrabă inconștient decât rațional. Astfel, folosirea metodelor de manipulare psihologică mai mult sau mai puțin subtile sunt un ,,must”!

Companiile de lux investesc sume uriașe în produsele cosmetice, pentru a găsi ,,elixirul tinereții” perfect ..vandabil.  Dacă ne întrebăm care este cea mai scumpă cremă din lume se pare că topul este ocupat de gigantul Estee Lauder cu Re-Creation Day Creme în valoare de 900 de euro. În prezent este una dintre cele mai mari companii din lume, depășind cu mult limita luxului! Sub umbrela acestei imense companii se află și alte branduri celebre precum Aveda, Clinique, Jo Malone, MAC, Smashbox etc.  Tot Estee produce și renumita cremă La Mer.  Mult timp învăluită de mister crema este promovată pentru proprietățile ei miraculoase de regenerare celulara, antioxidantă și nutritivă datorate unui anumit tip de alge marine, Fucus Vesiculous Furaceae… sau, cel puțin, așa ne spun ,,legendele”.

Totul a început în SUA, la mijlocul anilor ’50, când o explozie îi provoca arsuri severe fizicianului Max Huber. Încercând să-și vindece rănile a creat în laboratorul său această cremă pe bază alge, fiind, de altfel, o sursă la îndemână în Menville, Long Island . După 12 ani și 6000 de experimente mail târziu Huber se declara mulțumit de rezultatul cremei. A început comercializarea acesteia la nivel local, fiind inițial testată de prieteni și cunoștințe.

După moartea lui Max Huber, fiica acestuia vinde produsul la Estee Lauder, pe care, ulterior o face cunoscută în întreaga lume. Ingredientul ,,secret” al acestei creme pare a fi ceva ce a primit denumire de,, Miracle Broth”, fiind un lichid obținut prin fermentarea în condiții speciale a algelor marine.

A devenit imediat produsul preferat al multor vedete și caractere de showbiz. Se zice ca Beyonce ar avea un stoc permanent din această crema cu care se da pe tot corpul. Având o avere de peste 400 mil $$$ a face baie in La Mer face parte din rutina zilnică.

Cârcotașii însă nu prea sunt ,,impresionați” de acest ,,miracol”  si o coboară de pe ,,piedestal ” comparând-o nici mai mult nici mai puțin cu o cremă de 5$…N IVEA! Una la fel de populară si cu o istorie cel puțin la fel de impresionantă. Lansată aproximativ acum 100 de ani de chimistul german Dr.Isaac Lifschutz în colaboare cu dermatologul Paul Gerson Unna, Nivea este supranumită ,,the mother of all creams”! Ei sunt cei care au patentat formula numită ,,Eucerit” , prima cremă stabilă ,,water-in-oil emulsion”.

Recent a crescut interesul specialiștilor în testarea celor doua creme concomitent, pe o perioadă definită de timp de către persoane cu un ten matur. S-au folosit inclusiv aparate dezvoltate de Nasa, cum este cel de la The Cosmetic Imaging Studio condus de Nicolas Miedzianows-Sinclar. Rezultatele par să ,,desființeze” aproape în totalitate La Mer în favoarea Nivea. Asta pentru că, aparent, La Mer nu își poate justifica prețul în raport cu rezultatele obținute. Atât Nivea cât și La Mer au la bază cam aceleași ingrediente (ulei mineral, petrolatum, glicerina), diferența fiind algele marine din brandul de lux.

Cremele scumpe nu își justifică prețul prin rezultate divedite științific

Un studiu condus de Asociația Consumatorilor în USA și publicat în revista Cosumer Reports a concluzionat astfel și a dărâmat mitul cremelor scumpe. Cercetătorii au demonstrat că nu există rezultate care să justifice prețul imens pe care îl cer producătorii de creme scumpe . Cercetătorii americani au testat timp de 12 săptămâni o gamă foarte largă de creme cu ajutorul a sute de voluntare încercând să descopere ingredientul cu cele mai bune rezultate.

În 25 de ani nu am văzut nici un rid care să se repare cu o cremă

„În 25 de ani nu am văzut nici un rid care să se repare cu o cremă!” spune Fayne Frey un dermatolog din New York. ,,Pielea este o barieră incredibilă și lucrurile nu pot penetra cu usurință, de aceea cremele nu prea funcționează”.  Dacă ai nevoie de dovezi, e suficient să te gândești cum poți înota ore întregi fără să te umpli de apă sărată!

E greu să știi ce creme sunt eficiente deoarece produsele cosmetice nu sunt clasificate ca și medicamentele, deci nu au teste riguroase și nici nu au nevoie de aprobări speciale. Dacă susțin că afectează structura sau funcția pielii sunt retrase de pe piață. Astfel, cremele au un efect mult diminuat în raport cu promisiunile de pe etichetă.

Tostuși, știința sprijină  beneficiile a cel puțin câțiva ingredienți activi, cum ar fi vitamina c. niacinamidele, acidul azelaic, hialuronic etc.  Cel mai eficienti s-au dovedit însă a fi retinoizii (retinoizii). Formulele cu substanța concentrată este regăsită in special în cremele farmaceutice si în cele mai multe cazuri necesită rețetă. Derivații retinoizilor pot fi întâlniți insă și in creme cosmetice sub alte denumiri, cea mau uzuală fiind de retinol.

Dacă în cazul mașinilor, un Ferrari poate face ,,diferența”, nu același lucru putem spune despre creme. La Mer încă nu a depășit ,,performanțele” Nivea!

SPUNE-TI PAREREA