Viceprimarul Cristian Niculae, candidatul la Primăria Bistrița din partea PSD, și-a prezentat ieri programul electoral.

Printre obiectivele lui se numără și eficientizarea aparatului administrativ al Primăriei Bistrița, prin evaluarea personalului de către cetățeni.

„Tot aparatul administrativ trebuie sa fie la dispozitia cetățenilor și nu invers.
Toată lumea trebuie să ințeleagă asta, de la Primar și până la funcționarul din spatele oricărui ghișeu. Suntem votați sau angajați în cadrul Primăriei pentru a ajuta cetățenii atunci când au o nevoie, sau o problemă. Cine nu va pricepe asta, va pleca!“, a spus Cristian Niculae.

Cum se va face evaluarea

Conform declarațiilor lui Cristian Niculae, se vor implementa chestionare de măsurare a eficienței pentru fiecare serviciu al Primăriei Bistrița.
Aceste chestionare se vor oferi spre completare tuturor bistrițenilor care vor avea o interacțiune cu funcționarii Primăriei.

„Astfel vom afla care sunt așteptările cetățenilor și care este nivelul la care sunt îndeplinite. Cred că bistrițenii își doresc un aparat administrativ bazat pe meritocrație“, a completat Niculae.

Cristian Niculae și-a lansat programul electoral pentru Primăria Bistrița sub sloganul „Este despre NOI, nu despre MINE“. Care sunt planurile lui pentru Bistrița

Ce vor urmări chestionarele:

  • Cât de operative sunt procedurile
  • Amabilitatea funcționarilor
  • Competența funcționarilor
  • Nivelul de soluționare a problemei

Ce se va face după evaluare ?

  • se va adopta Codul Etic al Functionarului Public din Primăria Bistrița și vor fi monitorizați permanent funcționarii în conformitate cu acest cod.
  • se vor pregăti funcționarii în conformitate cu așteptările cetățenilor prin cursuri de comunicare și perfecționare.
  • vor fi promovați funcționarii care obțin evaluări bune din punct de vedere al competenței și eficienței.
  • vor fi sancționați funcționarii care nu respectă normele de conduită impuse, până la mutarea pe alt post sau chiar destituire.

Un alt element important în reformarea Primăriei Bistrița este digitalizarea serviciilor publice, în grad cât mai mare.

Acest proces de digitalizare trebuie aplicat atât procedurilor interne între Serviciile și Direcțiile din cadrul Primăriei Bistrița, cât și în relația dintre Primărie și Cetățean.

Toate aceste măsuri de reformă se vor aplica în toate departamentele Primăriei – Relatii cu Publicul, Directia Patrimoniu, Serviciul Urbanism, Serviciul de Stare Civila, Poliția Locală, Directia de Asistenta Sociala, Direcția de Servicii Publice, Direcția de taxe și Impozite.

Sistemul de evaluare pe baza chestionarelor funcționează deja la nivel de Bistrița-Năsăud în mai multe instituții din subodinea Prefecturii.

Lista instituțiilor din Bistrița-Năsăud în care puteți evalua activitatea funcționarilor publici

1 COMENTARIU

SPUNE-TI PAREREA