Consiliul pentru Combaterea Discriminării a decis că elevii cu cerințe educaționale speciale trebuie să aibă locuri speciale în licee, școli profesionale și universități, la admitere, pe modelul celor alocate rromilor și copiilor din Republica Moldova. Hotărârea a fost luată miercuri, 26 februarie 2020, după ce forul a fost sesizat de către Ana Dragu, psiholog clinician și președintele Asociației Autism Europa Bistrița.
Instituția a acordat termen de o lună pentru ca Ministerul Educației să adopte măsuri afirmative pentru copiii cu CES, potrivit surselor Edupedu.ro. Decizia vine după ce Ana Dragu, președintele Asociația Autism Europa Bistrița, a sesizat în iunie 2019 Consiliul Național pentru Combaterea Discriminării.

Psiholog clinician, Dragu a precizat pentru Edupedu.ro că se întâlnește “cu cazuri de la cele mai ușoare, la cele mai severe. Am copii cu autism cu abilități dezvoltate diferit: copii geniali la matematică, dar care stau foarte prost pe științele umaniste. De exemplu, copii care aproape nu comunică deloc, în schimb rezolvă creativ o grămadă de probleme de matematică. Copii care sunt foarte buni la IT, dar care nu vor putea ajunge niciodată la Facultatea de IT, pentru că acei copii nu pot da BAC-ul la istorie. Asta le taie orice șansă să se dezvolte într-un domeniu, dacă nu sunt buni la toate”.

“Copiii cu CES nu vor invada liceele”, a precizat aceasta. Ana Dragu a declarat pentru Edupedu.ro că decizia de a acorda locuri în plus în licee și școli profesionale “va fi un ajutor semnificativ pentru cei care au anumite abilități într-un domeniu, dar abilități deficitare pe alt domeniu și nu vor mai fi obligați, de exemplu, să aibă nota 6 la română la examenul de Evaluare Națională ca să intre la un liceu pe economic sau matematică, dacă el este foarte bun la matematică”.

Aceste locuri pe care liceele și școlile profesionale ar trebui să le aloce copiilor cu CES vor fi locuri în plus față de cele cerute de inspectorate, bugetate în plus de stat, și nu rupte din numărul total alocat și în prezent, au declarat pentru Edupedu.ro surse guvernamentale.

2 COMENTARII

  1. NU SUNTETI NORMALI LA CAP !
    Si acesti copii trebuie sa aiba acces la toate formele de invatzamant, nu zice nimeni ba, dar INDEPENDENT DE EI, BOLNAVI FIIND , sunt MAI RETARDATI SI MAI INCETI LA MINTE si amestecati in clasele cu copiii NORMALI … efectiv deranjeaza clasa, ptr ca profesorul sau dascalul trebuie sa se ocupe de ei in mod spcial, in detrimentul celorlalti .
    Cel mai bine si mai corect este ca acesti copii, sa fie scolarizati in CLASE SPECIALE, cu dacsali si profesori pregatiti ” special “… astfel incat sa nu fie o permanent conflict intre copiii care de fapt nu poarta nici o vina si care este strict MOFTUL TA. MP. IT AL PARINTILOR , A CAROR MINTE PROBABIL ESTE CA SI AL ACESTOR COPII .
    Doamne fereste sa aiba cineva un astfel de copil si intzeleg parintii acestora ca si ei ar dori copiii lor sa fie “admisi in comunitatea copiilor normali ” … dar IN NICI UN CAZ FORTZAT CUM VOR SI DORESC EI SA FIE !
    Nu-i vorba de nici un rasism, ori alt gen de ” respingere ” ci este vorba de eficientza unei metode didactice de invatzamant . Nu vedeti ca nu seamana intre ei nici copiii ” sanatosi ” si fara nici un fel de deficientze … ?!
    MAAAA… ATI DISTRUS INVATZAMANTUL CU TEORIILE SI IDEILE VOASTRE TAMPITE SI CU REGULILE DIN SCOLI, unde derbedeii scolilor fac “legea ” acolo, deranjeaza pe toata lumea, se iau la bataie cu dascalii… tulbura ordinine asi linistea elevilor buni , cuminti si silitori , la care mai adaugati voi si prostia asta cu ” integrarea copiilor cu deficiente ” …
    Ma nu vi se pare ce ceva-i ” putred ” in mintea voastra na.roada ?!
    Imi cer scuze, ca nu vreau sa jignesc pe nimeni, dar va rog sa fiti lucizi la minte !

  2. Maaaaaaaaaa…. NU LOCURI SPECIALE trebuie , ci CLASE SPECIALE ! Acesti copii au dreptul sa invetze in orice unitate scolara doresc, DAR IN CLASE SPECIAL CONCEPUTE PTR EI .
    N-au ce cauta acesti copiii care au probleme de ” mansarda ” … impreuna cu cei fara dizabilitati , ptr ca efectiv franeaza procesul de invatzamant cu ceilalti copii . Profesorul sau dascalul efectiv n-o sa aiba timpul necesar sa se ocupe de acesti copii in detrimentul celorlalti si chiar daca n-o recunoaste nimeni pe fata, efectiv VOR FI NEGLIJATI …
    Fara suparare din partea celor care au astfel de copii, doamne fereste si stim ce necaz este pe capul acestor parinti, necaz care nu si-l doreste nimeni , dar trebuie sa inteleaga ca NU ARE PROFESORUL VREME SA SE OCUPE EXCLUSIV DE ACESTI COPII.
    Pentru educarea lor, cel mai bine este in clase speciale , unde sa fie efectiv doar acesti copii, unde dascalul calificat o sa poata sa se ocupe de ei in mod special .
    Nu este vorba de copiii cu defecte locomotorii… ca aia sunt inteligenti si nu au probleme cu ” microcipurile ” … si ori pe scaunel , ori in banca ori in carucior… mintea-i este aceiasi ca si la ceilalti copii .
    PRICEPETI ODATA STIMATA DOAMNA !

SPUNE-TI PAREREA