Proverbiala „nesimțire“ a funcționarilor publici de la ghișee va putea fi sancționată cu acte în regulă de către cetățeni, în Bistrița-Năsăud. Cu argumente și din motive obiective, bineînțeles.
Conform noului procedeu, prezentat de prefectul Stelian Dolha, oameni vor putea completa un formular prin care să își exprime gradul de satisfacție față de felul în care au fost tratați într-o instituție publică. Acesta este un pas intermediar în evaluarea personalului din instituții publice, urmând ca, în curând, să fie pus la punct un sistem electronic prin care să se acorde calificative funționarilor de la ghișee (Nesatisfăcător, Satisfăcător, Bun, Excelent).
„Vom avea tablete în fața ghișeelor instituțiilor noastre deconcentrate, prin care va trebui să măsurăm gradul de satisfacție. Cu alte cuvinte, în mementul în care se apasă o variantă, ar trebui să se deschidă un mic test, câteva întrebări: de ce ești nesatisfăcut? În varianta privată există. Există și în varianta publică, dar numai în țările civilizate. La noi, acest proiect, ar trebui să fie primul în România. Mai avem nevoie de un soft. Centralizarea trebuie să se facă online și mi-aș dori să o am și la Instituția Prefectului. Cu alte cuvinte, putem să vedem online ceeea ce se întâmplă în instituțiile noastre. În momentul în care avem deja o părere din partea cetățenilor putem să evaluăm personalul din spatele ghișeelor. O să știm cum s-au comportat cu cetățenii în funcție de evaluarea clientului. O avem în timp real. Știm excat ceea ce face fiecare funcționr public. O să le dăm calificative în funcție de felul în care s-au comportat, felul în care și-au abordat fișa postului. Varianta cu toți suntem egali a căzut demult. Nu sutem egali. Va trebui să fim evaluați în funcție de munca pe care o depunem“, a spus prefectul Stelian Dolha.
Impotriva ” muratoruilor ” de pe la ghiseie ce masuri se vor lua ?