Foarte puțin timp a mai rămas până la vacanță școlară de Crăciun 2019-2020. Elevii mai au o scurtă perioadă de cursuri din semestrul I, vacanța de Crăciun fiind, în 2019, și vacanța intersemestrială.

În 2019-2020, elevii se vor bucura de o săptămână în plus de vacanță de Crăciun, potrivit structurii anului școlar aprobată de Ministerul Educației. Aceasta este programată în perioada 21 decembrie 2019 – 11 ianuarie 2020.

Elevii se întorc la şcoală pe 13 ianuarie, când vor începe cursurile din semestrul II, care este cuprins în perioada 13 ianuarie – 13 iunie 2020.

Copiii vor avea şi o vacanţă de primăvară, între 4 aprilie şi 21 aprilie 2020. Apoi, de pe 22 aprilie până pe 12 iunie urmează iar cursuri, iar de pe 13 iunie, intră în vacanţa de vară.

Elevii au liber şi de următoarele sărbători legale:

24 ianuarie – Ziua Unirii Principatelor Române,
1 mai – Ziua Muncii

17 iunie – Rusalii.

Structura anului școlar 2019-2020. Vacanțe școlare
Potrivit structura an școlar 2019-2020, semestrul I va începe la 9 septembrie şi se va încheia în 20 decembrie 2019, iar semestrul al II-lea va începe în data de 13 ianuarie şi se va încheia la 12 iunie 2020, cursurile fiind dispuse pe durata a 35 de săptămâni. Practic, dispare vacanța intersemestrială de o săptămână, care era dată, în anii trecuți, la începutul lunii februarie, pentru că semestrul I se încheie acum odată cu vacanța de iarnă.

Programul naţional “Şcoala altfel” se va desfăşura în perioada 7 octombrie 2019 – 29 mai 2020, pe o perioadă de 5 zile consecutive lucrătoare, a căror planificare se află la decizia unităţii de învăţământ.

Intervalul aferent programului “Şcoala altfel” nu va coincide cu perioada în care se susţin lucrările scrise semestriale (tezele).
Pentru clasele din învăţământul liceal – filiera tehnologică, din învăţământul profesional şi din învăţământul postliceal se pot organiza activităţi de instruire practică în săptămâna dedicată programului “Şcoala altfel”.

Potrivit unui calendar specific, olimpiadele școlare se organizează, în general, în perioada vacanței de primăvară.

1 COMENTARIU

  1. NU INTELEG DE CE ATATA CABOTINISM si de ce se tine cu dintii de actuala structura a anului de invatzamant , cand COPII MERG LA SCOALA MUSAI IARNA , cand este frig si vizibilitatea scazuta si cand trebuie cheltuiti o groaza de bani publici cu iluminatul si cu incalzitul salilor de clasa …
    Ba, pe deasupra drumurile parcurse de copiii navetisti, care fac Km intregi prin ploaie, ninsoare, ger, frig, viscol… de multe ori prin locuri retrase si periculoase prin insasi natura lor… de acasa la sacoala si invers …
    De ce nu se poate concepe si organiza ANUL DE INVATZAMANT , in perioada 01 martie – 01 decembrie de exemplu , perioada cand s-ar permite economii substantiale la banii publici ai primariilor , bani care s-ar putea folosi pentru alte scopuri , vara nefiind necesara energia termica si de iliminat , iar in perioada de frig si inghetz, centralele din scoli sa functioneze doar la limita de sigurantza …
    Ideia ca NU POT INVATZA COPIII VARA , este o magarie fara de margini , SUSTINUTA DE TOATA ” DASCALIMEA ” … CARE VA DATI SEAMA CUM PLATITI DIN BANII PUBLICI… STAU CU BURTILE LA SOARE … o vara intreaga … PRIN TE MIRI CE ” COTLOANE ” … si cum de fapt ii doare fix in c*r de banii nostri publici si de eforturile financiare colosale facute de Consiliile Locale in administrarea scolilor de pe raza lor de competenta .
    Daca ne luat dupa aceasta teorie naroada, ar insemna ca toti copiii din tzarile cu temperaturi preponderent ” mari ” … ar fi NISTE NAROZI … niste tembeli …

SPUNE-TI PAREREA