“Tragem tare să finalizăm și modernizarea trecerii la nivel cu calea ferată de pe Slavici.

După terminarea lucrărilor de modernizare a intersecției dintre Slavici, Colibiței și Arțarilor, din această vară, având în vedere că trecerea la nivel de cale ferată nu a fost prinsă în proiectul de modernizare, am promis atunci că voi face tot posibilul ca și trecerea la nivel cu calea ferată să fie modernizată cu sistemul STRAIL – sistem format din elemente elastice ce facilitează o trecere ușoară și lină peste calea ferată”, a transmis Cristian Niculae, viceprimarul municipiului Bistrița.

“Pe o zi însorită și geroasă de decembrie, am vizitat șantierul de pe str. Ioan Slavici la trecerea de nivel de cale ferată, unde se lucrează intens la instalarea sistemul STRAIL.

Am primit asigurări din partea constructorului că lucrările sunt realizate într-un ritm foarte susținut – se lucrează inclusiv sâmbăta, pentru ca această intersecție foarte importantă să fie repusă în folosință.

Am cerut constructorului să facă tot ceea ce e posibil să finalizeze lucrările cât mai repede și să deschidă trecerea măcar pe o bandă în următoarele 3-4 zile pentru a mai decongestiona traficul aglomerat din zonă”, a mai spus Niculae.

2 COMENTARII

  1. Modernizarea trecerii la nivel cu calea ferată de pe str. Ioan Slavici nu-i suficientă „pentru a mai decongestiona traficul aglomerat din zonă”, cum crede naivul Cristian Niculae. Pentru asta ar fi nevoie cel putin de si de redeschiderea trecerii la nivel cu calea ferată si in zona strazii Romană, care a existat inainte pe vremea comunistilor. Asta ar permite ca străzile Eroilor si Artarilor să fie organizate cu sens unic, ceea ce ar permite amenajarea de piste de biciclete pe cele două străzi , dar si crearea unei fluidizări a traficului pe portiunea dintre strazile Ioan Slavici si Romană.
    Vezi: https://timponline.ro/traficul-de-cosmar-spre-zona-industriala-se-prelungeste-de-ce-nu-sunt-gata-la-timp-lucrarile-la-trecerea-de-nivel/

  2. Ar fi bine ca toate trecerile la nivel cu calea ferată, dar mai ales cele din oras, să fie prvăzute cu sistemul STRAIL, care elimină jgheabul , de lângă şine care era necesar ca locas in care pătrunde buza bandajului roţilor de tren. Aceste jgheaburi reprezintă un pericol pentru biciclişti, persoanele cu handicap aflate în cărucioare, sau chiar pentru pietoni . O altă problemă este pe timpul iernii, prin formarea gheţii în jgheabul respectiv. Pentru aceste situaţii sistemul STRAIL a fost completat cu componenta veloSTRAIL care îşi dovedeşte utilitatea acolo unde bicicletele, cărucioarele pentru handicapati şi copii, patinatorii cu role şi persoanele cu bagaje cu role trebuie să traverseze în siguranţă calea ferată. Acesta este un element de uzură uşor de înlocuit fără demontarea plăcilor interioare.
    VeloSTRAIL este foarte usor de întreţinut, iar pentru inlocuirea elementelor de uzură sunt necesare doar închideri foarte scurte ale circulaţiei rutiere.

SPUNE-TI PAREREA