Viceprimarul Cristian Niculae a oferit un raport privind stadiul lucrărilor de asfaltare pe ztrsăzile din Bistrița. De asemenea, a început o campanie de informare în ceea ce privește statutul străzilor private din oraș și posibilitatea de a se interveni pe ele în viitorul apropiat. Mulți oamnei și-au construit casele în zone limitrofe care au intrat recent în intravilan.

„Pentru că dezvoltarea infrastructurii rutiere a orașului este prioritate de grad zero pentru mine, am decis să demarez o campanie de informare a cetățenilor care locuiesc pe străzi private, de pământ, asupra faptului că Primăria Bistrița nu poate desfășura lucrări de investiții din bani publici, decât pe străzi care aparțin domeniului public.

Vom amplasa panouri de informare pe toate străzile de pământ ce nu fac parte din domeniul public al Municipiului Bistrița.

Cei care doresc să-și transfere străzile din domeniu privat în domeniul public, trebuie să parcurga o procedură cadastrală de desprindere a lotului de teren din corpul străzii de restul proprietății, iar ulterior, să-l doneze Primăriei Bistrița, care-l va introduce în domeniul public.

Am fost să ma întâlnesc cu cetățenii de pe str. Elena Caragiani, din zona Aerodromului – oameni tineri, muncitori și cu un puternic spirit civic. Le-am explicat procedurile pe care ei trebuie să le parcurgă pentru transferul drumului privat către domeniul public, le-am ascultat părerile, le-am spus planurile mele. A fost o discuție constructivă, cu soluții concrete și cu termene următoare bine stabilite.

Sper ca această întâlnire să servească drept model și pentru alți cetățeni care doresc să ne întâlnim și să discutăm despre situația străzilor lor. Eu sunt la dispoziția bistrițenilor și-mi doresc să mă întâlnesc cu cât mai mulți dintre ei“, a transmis Cristian Niculae.

Acesta a mai informat că, în decursul mandatului său, s-au asfaltat 19 străzi de pământ pe raza municipiului Bistrița. Alte 11 străzi de pământ au proiectul tehnic finalizatși alte 19 străzi de pământ sunt în diverse stadii de proiectare.

„Îmi propun ca in termen de 5 ani să asfaltăm toate străzile de pământ din domeniul public al Municipiului Bistrița, pentru ca bistrițenii să continue să-și construiască casele, visele și viitorul în orașul nostru.

Aveți mai jos listele străzilor de pământ care s-au asfaltat în ultimul mandat și lista străzilor de pamânt care urmează să intre în lucru anul viitor“, a mai transmis Cristian Niculae.

STRĂZI DE PĂMÂNT RECEPȚIONATE ÎN PERIOADA 2016 – 2019

1. Str. Grigore Pletosu
2. Str. Castelanului
3. Str. Drumul Dumitrei Vechi (dupa intersecția cu Drumul Cetății)
4. Str. Cocorului
5. Str. Huniazilor
6. Str. Bastionului
7. Str. Bujorului
8. Str. Tudor Jarda
9. Str. Valea Sigmirului
10. Str. Faleză
11. Str. Armoniei
12. Str. în localitatea Slătinița
13. Str. Busuiocului
14. Str. Lavandei
15. Str. Macului
16. Str. Poienii
17. Str. Grigore Moisil
18. Str. Labirintului
19. Str. Pajiștei

STRĂZI DE PAMÂNT CU PROIECT TEHNIC ȘI AVIZE FINALIZATE:

1. Str. Simfoniei
2. Str. Răsăritului
3. Str. Remus Cristian Bucur
4. Str. Dinu Lipatti
5. Str. Valea Căstăilor
6. Str. Viile cu Pomi
7. Str. Gheorghe Dima
8. Str. Vasile Lucaciu
9. Str. Orizontului
10. Str. Ion Căian
11. Str. Tărpiului

STRĂZI DE PĂMÂNT AFLATE ÎN DIFERITE STADII DE PROIECTARE:

1. Str. Sec 3 Sărata- Pădurii
2. Str. Sec 4 Sărata
3. Str. I. Pop Reteganul;
4. Str. Bela Bartok;
5. Str. Secundară Unirea (Morii);
6. Str. Zăvoaie;
7. Str. Jupiter;
8. Str. Podgoriei;
9. Str. Viorelelor;
10. Str. Tabără;
11. Str. George Barițiu;
12. Str. Lempeș;
13. Str. Crângului;
14. Str. Sec. 12 Viișoara (din DN17 la cimitir);
15. Str. Nouă Viișoara;
16. Str. Filip Cristian Petru;
17. Str. Apusului;
18. Str. Școlii;
19. Str. Prundului.

1 COMENTARIU

  1. Printre străzile de pământ din Bistrita se află si strada Codrisor, cel putin pe portiunea dintre strandul municipal si Podul Jelnii. Despre asfaltarea aceastei străzi nu se spune nimic, desi prin aceasta s-ar crea o legătură directă intre străzile Mihai Viteazul si Ghinzii, ceea ce ar permite ca o parte din circulatia auto să fie trecută si pe malul stâng al râului Bistrita, ducând la o mare descongestionare a traficului in oras, inclusiv in zona parcului municipal. Pentru aceasta, ar fi necesară construirea unui pod peste râul Bistrita in fata fostei uzine electrice, la care să fie racordată si strada Parcului printr-o prelungire a strazii Vasile Conta printre sediile Electrica-furnizare si Aquabis. Podul respectiv ar putea fi denumit „Podul Morii” amintind de piata Morii din apropiere dar si de una din fostele mori de apă existente in trecut in zona respectivă.

SPUNE-TI PAREREA