Deputatul Ionuț Simionca a susținut marți, 16 aprilie, în plenul Camerei Deputaților, o declarație politică în care a cerut demisia ministrului Transporturilor, Răzvan Cuc, acuzându-l pe acesta de neglijență sau rea voință în aplicarea unei legi care ar fi salvat doar ieri patru vieți omenești. Intervenția parlamentarului bistrițean vine la doar câteva ore după ce patru oameni au murit și alți 12 au fost răniți în județul Buzău, în timp ce microbuzul în care se aflau a fost lovit de tren”.

 

În declarația sa, parlamentarul bistrițean a arătat că, în urma unei inițiative legislative care îi aparține, Ministerul Transporturilor este obligat să instaleze bariere la trecerile la nivel cu calea ferată care prezintă un grad ridicat de risc: “Acum un an, inițiativa mea legislativă privind obligativitatea instalării de bariere la nivel cu calea ferată, care are drept scop salvarea de vieți omenești, s-a transformat în lege. Este vorba de Legea nr. 154 din 26 iunie 2018. Domnule ministru Cuc, aveți lege pentru a preîntâmpina accidente de acest gen, pentru a salva vieți omenești! De ce nu aplicați legea?”, l-a întrebat Ionuț Simionca pe șeful de la Transporturi.

 

Respectiva lege prevede obligativitatea ca administratorii căilor ferate să realizeze o serie de lucrări pentru creșterea siguranței traficului rutier și feroviar la trecerile la nivel cu calea ferată. În declarația sa, deputatul bistrițean a arătat că “de la 1 ianuarie 2019 a devenit obligatoriu pentru administratorii căilor ferate să asigure vizibilitatea trecerilor la același nivel cu calea ferată prin curățarea vegetației pe o rază de 150 de metri, iar de la 1 ianuarie 2020 toate aceste treceri, care prezintă un grad ridicat de risc de producere a accidentelor rutiere, trebuie să aibă bariere sau semibariere”.

 

Chiar dacă misiunea sa parlamentară se putea considera încheiată după promulgarea legii, Ionuț Simionca a considerat că trebuie să țină legătura cu responsabilii din Ministerul Transporturilor, pentru a vedea inițiativa sa transpusă în realitate, dar desele schimbări de la conducerea instituției au făcut imposibilă comunicarea: Dacă ar fi vorba doar de o simplă prevedere birocratică, nu ar fi nicio problemă, dar orice întârziere crește numărul accidentelor dintre autovehicule și trenuri și, implicit, crește numărul de vieți omenești pierdute. Am considerat că misiunea mea nu s-a încheiat odată cu trecerea legii. Am încercat să țin legătura cu cei de la Ministerul Transporturilor responsabili de proiect, dar, datorită schimbărilor frecvente de miniștri, problema e pasată dintr-o parte în alta și responsabilitățile se diminuează pe măsură”, a explicat acesta.

 

SPUNE-TI PAREREA