Achiziționarea unui produs de la o importantă firmă de electrocasnice din Bistrița s-a dovedit a fi una de coșmar pentru un tânăr din București. Acesta a comandat un cuptor electric în valoare de peste 3000 de lei, de la firma Melarox. În momentul în care a deschis coletul livrat de curier, cuptorul era lovit. Tânărul spune că, după părerea lui, firma i-ar fi livrat un produs resigilat, prezintând că e nou.
Dragoș Cristian Leescu spune că a încercat să ia legătura cu reprezentanții firmei, telefonic, dar nu i-a răspuns nimeni, deși a sunat de mai multe ori și a așteptat la telefon, timp de câteva ore. În cele din urmă, reprezentanții firmei Melarox i-au răspuns, în scris, precizând că nu îi vor returna banii înapoi, în totalitate.
„Acest produs a fost un produs asigurat si ati avut activa optiunea „deschidere la livrare”.
Costul acestor servicii au fost achitate de catre noi pentru ca dvs sa va asigurati la primire ca produsul este ceea ce ati comandat si ca este intact. Ne pare rau daca nu ati verificat coletul.
Observatii: Verificati integritatea produsului in prezenta curierului .Curierul are obligatia sa asiste la verificarea produsului daca i se solicita acest lucru.In caz contrar sa nu desfaceti coletul si sa ne anuntati. Reclamatii ulterioare nu pot fi acceptate. Noi am facut toate demersurile necesare ca acest produs sa ajunga in conditii optime la dvs. Tot ce trebuia sa faceti dvs era sa verificati la primire.
Firma de curierat nu ne despagubeste decat daca ati fi incheiat un proces verbal de deteriorare cu agentul in momentul receptii produsului.
În legatura cu solicitarea dumneavoastra doresc sa va precizez ca puteti sa returnati produsul in urmatoare conditii:retur se achita de catre dumneavoastra si se percepe o taxa administrativa de pana la 50 % pentru aducerea produsului la starea initiala conform O.U.G 34/2014 „Consumatorul are dreptul sa notifice in scris comerciantul ca renunta la cumparare, fara penalitati si fara invocarea unui motiv, in termen de 14 zile de la primirea produsului sau, in cazul prestarilor de servicii, de la incheierea contractului. Returnarea produselor se va face pe cheltuiala clientului, in termen de 14 zile de la denuntarea contractului.
Daca produsul returnat este in aceeasi stare in care a fost livrat (in ambalajul original cu toate accesoriile si dupa caz cu etichetele intacte) se va rambursa integral suma platita de client. Daca ambalajul este deteriorat clientul este responsabil pentru diminuarea valorii produsului si i se va opri o taxa administrativa pentru aducerea produsului la starea initiala de pana la maxim 50% din valoarea produsului.
In consecinta daca doriti returnarea produsului atunci trebuie sa achitati returul si aceasta taxa administrativa de aducere la starea initiala care v-a fi stabilita la receptia produsului in depozitul nostru.
Mulțumim”, acesta a fost răspunsul firmei din Bistrița.
Doar că, recent, legea s-a schimbat și vânzătorul este obligat să suporte costul transportului la returnarea produsului. „Toate costurile privind garanţia comercială, inclusiv transportul produsului în vederea recuperării preţului plătit de consumator, se suportă de către vânzător”, se explică în actul normativ adoptat în decembrie anul trecut. E clar că cei de la Melarox trebui să-și instruiască mai bine angajații de la sesizări cu privire la modificările legislative.
Întâmplarea, care a apărut pe Facebook, a stârnit mai multe comentarii din partea bistrițenilor. În timp ce unii zic că firma Melarox este serioasă și de încredere, alții nu sunt de aceeași părere. De asemenea, mulți susțin că firma ar trebui să-i returneze un produs nou, fără costuri suplimentare.
„Am auzit deja de cam multe cazuri de neseriozitate în cazul Melarox. Îmi e cunoscută și aroganța patronului”, a comentat Andreea.
„Am trecut prin chestii asemănătoare cu EMAG. Am primit mașina de spălat lovită, a stat așa vreo lună, fără ca eu să verific să văd că e lovită. După o lună, am desfăcut cutia să o montez și am sesizat problemele. Am sunat la ei și o doamnă amabila mi-a cerut poze. Am trimis poze și mi-au înlocuit a doua zi produsul gratuit. P.S. primise poze de la firma de curierat cu produsul în depozit la curierat, la solicitarea ei și acolo apărea ambalajul lovit. Cred că daca Melarox solicită poze din depozit de la firma de curierat sigur poate vedea dacă a plecat de la ei defect . Eu am trecut prin asta cu firme mari și au înlocuit fără discuții produsul. … P.S. în calitate de vânzător, un produs de-al meu a ajuns la client deteriorat. I-am și trimis clientului alt produs chiar dacă am pierdut eu. De ce? Pentru că nici un client nu comandă un produs nou să îl distrugă, ca la câteva ore să solicite să îi fie schimbat. Oamenii comandă produsele să le foloseasca nu să le loveasca”, a scris Adrian.
„Când mi-am comandat mobila de la Mobexpert, unul dintre colțare era lovit. Evident că nu am ținut curierul 30 minute să despachetez toată mobila și să verific fiecare coltișor, e o aberație. Am trimis un email cu o poză celor de la Mobexpert și s-au mișcat foarte repede, am avut de ales între schimbarea produsului sau un discount consistent. Așa se comportă o companie care își respectă clienții”, a comentat Florin.
Tânărul care a primit produsul a făcut o sesizare la Comisariatul pentru Protecția Consumatorului Bistrița-Năsăud.
Produsul apare ca fiind in stoc, dar dupa plasarea comenzii, au trecut 5 zile iar acesta inca nu este expediat.
La telefon, mi s-a atras atentia ca este in stoc EXTERN, desi acest lucru nu este specificat nicaieri pe pagina produsului, iar termenul de livrare din pagina (4 zile) este unul estimativ si am fost trimis sa citesc termenii si conditiile. Mai mult decat atat, operatoarea de la apelul telefonic a specificat ca sunt zile LUCRATOARE, din nou, lucru nementionat in pagina produsului, unde scrie doar atat: „Termen estimativ de Livrare in 4 zile”.
Bonus: la un e-mail trimis ieri pe adresa indicata pe site-ul lor, nici nu s-a u obosit sa raspunda.
In concluzie: nu mai comand NICIODATA de la ei si voi recomanda tuturor cunoscutilor sa EVITE acest magazin. Raman in asteptare vis-a-vis de o potentiala reclamatie la ANPC, in functie de cum se desfasoara mai departe aceasta comanda.
Incredibil cate review-uri negative despre acest site/firma si totusi lumea se mai pacalaste cu acest comerciant. Inclusiv eu. Am comandat un produs de 3000 de Eur pretul fiind semnificativ mai mic ca la oricare alt comerciant. Nu mi-a trecut o secunda sa caut review-uri despre site, avand in vedere ca site-ul lor este credibil si in plus eMag-ul il are ca si partener de incredere. Doua luni mai tarziu nu am nici un produs si nici nu mai reusesc sa ii contactez pe nici o cale. NU COMANDATI. Sper ca autoritatile sa poata sa faca ceva si sa ii inchida. A fost si un reportaj la PROTV despre ei. Evident toate le-am aflat prea tarziu. Inca odata, nu comandati de la acest comerciant.