Persoanele care detin un business online si cauta sa colaboreze cu o agentie SEO au un obiectiv clar: vor sa obtina prima pozitie in Google si sa-si depaseasca principalii competitori. In teorie, pare foarte simplu. In fapt, sunt mai multe conditii care iti vor ajuta site-ul sa prospere, iar pe tine sa-ti transformi investitia in profit.
In primul rand, este nevoie sa colaborezi cu o agentie SEO care tine intotdeauna pasul cu cele mai noi trenduri in online. In spatele unor rezultate trebuie sa se afle o echipa de oameni specializati, tool-uri performante si procese pentru a optimiza un site onpage si offpage. Indiferent ca ai colaborat sau nu in trecut cu o agentie SEO, initial va trebui sa-ti acorde timpul necesar pentru a evalua stadiul in care site-ul tau se afla si a concretiza o strategie personalizata.
Exista foarte multe firme care colaboreaza cu agentii sau freelanceri care urmaresc profitul imediat, insa sfarsesc prin a realiza ca investitia lor nu le-a adus rezultatele pe care si le doreau. O astfel de situatie nefericita nu numai ca-ti va aduce pierderi financiare, ci te va tine pe loc in timp ce competitorii tai colaboreaza cu agentii serioase si ocupa deja pozitii bune in Google. Plus ca o agentie SEO neserioasa iti poate aduce penalizari din partea lui Google. Poate fi greu de crezut, insa inca se mai practica tehnicile de black SEO. Cei ce le folosesc mizeaza exact pe ceea ce am stabilit anterior: rezultate si venituri imediate, insa pe termen scurt. In timp, site-ul tau va fi penalizat si exista sanse mari sa nu mai fie niciodata listat bine in Google.
Bineinteles, atunci cand alegi cu ce agentie SEO sa colaborezi este important sa intelegi ca aceasta nu va putea sa-ti rezolve toate problemele. Prin SEO, produsele tale nu vor fi automat si de calitate. Fiecare este raspunzator de ceea ce promoveaza si vinde prin intermediul site-ului sau. Daca produsele sau serviciile tale nu sunt de calitate sau nu au cerere pe piata pe care te situezi, atunci este necesar sa-ti revizuiesti strategia de marketing inainte sa apelezi la o agentie SEO. Mai departe, va fi nevoie de comunicare permanenta care este necesar sa vina din ambele parti. Este important ca agentia sa te tina la curent cu fiecare lucru nou care apare in strategia stabilita initial, iar colaboratorul trebuie sa informeze in timp real cu privire la schimbarile ce tin de marketing sau alte aspecte care ar putea influenta activitatea SEO.
Odata ce ai stabilit cu ce agentie SEO vei colabora, stabileste niste obiective numerice, dar si aspecte precum care sunt resursele necesare pentru ca strategia sa fie pusa in practica. Fiecare agentie are propriul sistem de taxare a seviciilor, insa indiferent de cum ar arata acesta, este important sa stii inca de la inceput pentru ce vei plati acesti bani. Initial, optimizarea onpage, inclusiv auditul va dura aproximativ 1-2 luni, in functie de site-ul pe care-l detii, iar in lunile urmatoare se va pune in aplicare strategia offpage. Rezultatele nu vor aparea peste noapte, insa vei stii cu siguranta daca ai apelat sau nu la o agentie SEO serioasa odata cu trecerea timpului si in functie de cum decurge colaborarea.