In marketingul online, foarte putine strategii sunt atat de competitive sau se dezvolta atat de rapid precum SEO. Fiind marcata de o istorie de nenumarate update-uri de algoritmi, noi tehnologii si noi tehnici, exista o singura modalitate prin care poti sa ai o optimizare SEO de succes: sa tii pasul cu noile trenduri si sa iti adaptezi permanent strategia. Daca iti doresti ca business-ul tau sa ocupe o pozitie de top in Google, acest lucru este vital.

Desi algoritmii nu au suferit foarte multe schimbari, anul 2017 a fost un an incitant pentru specialistii SEO. Dar anul 2018 pare deja sa fie mult mai promitator din perspectiva schimbarilor care se ivesc la orizont. Iata 3 dintre cele mai pregnante trenduri care vor domina ideea de optimizare SEO anul acesta.

Cautarile pentru imagini si videoclipuri se vor imbunatati. Treptat, interactiunea utilizatorilor cu online-ul a migrat considerabil de mult catre ideea de vizual. In ultimii cativa ani, viteza imbunatatita a Internetului, platformele de social media care promoveaza publicarea de continut vizual, dar si interesul sporit al publicului de a interactiona cu mai multe imagini si videoclipuri, au condus catre o schimbare semnificativa in online. De aceea, vom fi martori ai modului in care Google si alte motoare de cautare vor trata cu mult mai multa importanta continutul de acest tip.

In acest sens, platforme precum Moodstocks si Eyefluence au fost achizitionate de catre Google tocmai pentru a descifra mult mai precis continutul vizual si de a imbunatati interactiunea utilizatorului cu acesta. Nu se cunoaste cu certitudine ce schimbari se mai pregatesc, dar cu siguranta este nevoie ca optimizarea SEO sa se realizeze avand acest aspect in vedere.

Optimizarea SEO se va extinde dincolo de Google si Bing. In ultimii ani, din ce in ce mai multe companii isi propun sa se afirme si pe alte motoare de cautare. Desigur, Google este inca cel mai popular motor de cautare. Cu toate acestea, platforme ca Yelp si Amazon, precum si asistentul digital Siri, au inceput sa ocupe din ce in ce mai mult teren, fiind masiv utilizate. Daca vrei sa fii gasit de mai multi utilizatori si sa iti prezinti business-ul in fata unei audiente cat mai mari, este timpul sa privesti dincolo de sfera de influenta a lui Google.

Cautarile vocale vor creste odata cu aparitia noilor difuzoare inteligente. Daca inca nu ai un astfel de difuzor, cu siguranta ai auzit despre ele. Primele modele, precum Amazon Echo si Google Home, au aparut in anul 2017, insa cererea pentru astfel de produse a crescut in 2018. In prezent, se pregateste aparitia unor noi modele, lucru care demonstreaza faptul ca utilizatorii au fost entuziasmati sa le testeze. Avand in vedere ca aceste difuzoare sunt activate de voce, vei interactiona cu rezultatele realizate in motoarele de cautare doar vocal si auditiv. Acest lucru va influenta vizibil continutul si va remodela modul in care privim in momentul de fata orice tine de optimizarea SEO actuala.   

 

SPUNE-TI PAREREA