Consilierul municipal Mircea Archiudean a vorbit, într-o interpelare, în cadrul ședinței de consiliul local de săptămâna asta, despre problemele privind firmele de taximetrie din Bistrița.
„Am ridicat, în cadrul ședinței de Consiliu Local, problema serviciilor de taximetrie din Bistrița.
Orașul s-a extins mult în ultimii ani și mulți bistrițeni locuiesc la periferie, unde, în multe cazuri, nu există asfalt. Exista mai multe plângeri, la modul general, privind serviciile de taximetrie: taximetriștii refuză unele curse, încearcă să impună tarife externe în cartierele Bistriței, nu respectă timpul de așteptare dat clienților prin dispecerat ș.a.m.d.
De cele mai multe ori, aceste nemulțumiri sunt exprimate de clienți printr-o izbucnire de moment sau o ceartă cu dispeceratul, lucru care nu rezolvă nimic.
Părerea mea este că trebuie să știm cui să ne adresăm în momentul în care suntem nemulțumiți de aceste servicii de taximetrie, iar plângerile trebuie să aibă un efect concret: taximetriștii care refuză curse să fie puși „pe tușă“ câteva zile, iar cei care încalcă regulamentul în mod repetat să rămână fără licențe.
Pentru că desfășurarea activității de taximetrie implică un angajament între firmele de taxi și municipalitate, cred că obligațiile ar trebui să fie respectate de ambele părți, iar companiile care oferă aceste servicii cetățenilor ar trebui să aibă un sistem mai eficient. De exemplu, o aplicație prin care să știi, în orice moment, ce mașină se află cel mai aproape de locul din care vrei să faci o comandă.
Problemele, sugestiile și idei de soluții venite din partea voastră ar fi utile pentru o mai bună reglementare, pe viitor, a activității serviciilor de taximetrie din Bistrița“, a relatat el, pe pagina sa de facebook.
Primarul Ovidiu Crețu a avut și un răspuns la interpelarea sa, sugerând ca bistrițenii să nu mai facă plângeri la modul general, ci să vină cu exemple concrete, notând numărul și indicativul mașinii care refuză cursa.