Oana Milea, managerul Hotelului Metropolis din Bistrița, a fost nominalizată pentru titlul „directorul general al anului în industria hotelieră“, la Romanian Top Hotel Awards, și mai poate fi votată online până în data de 10 mai. De asemenea, hotelul pe care îl conduce este nominalizat și aspiră la titul de hotelul anului. Chiar dacă deschiderea unui hotel de lux în Bistrița, în 2011, a fost privită cu scepticism, existența lui a adus orașul Bistrița la un alt nivel. Consuli, ambasadori, sportivi, artiști de renume și turiști din toată lumea îi calcă pragul în permanență și unele mesaje din cartea de oaspeți sunt o adevărată bucurie pentru conducerea și echipa hotelului. Oana Milea vorbește, într-un interviu, despre provocarea de a conduce un hotel de cinci stele și felul în care acesta a schimbat reperele orașului.
Deși am depășit multe bariere, lumea încă mai remarcă faptul că ești o „femeie manager“? Care sunt avantajele în a fi femeie, la conducerea unui hotel?
Cred că relația pe care o am cu oamenii… faptul că sunt femeie îndulcește, într-un fel, relația pe care o am cu subalternii. Cu clienții nu cred că este vreo diferență, este o relație profesională, este o relație în care încerc să fac foarte bine ceea ce am de făcut.
Este creativitatea un atu, un apanaj al feminității?
Creativitatea este un atu al femeii, eu așa simt, dar nu înseamnă că nu există bărbați creativi sau că ei nu sunt buni în marketing sau în promovare. Însă, într-adevăr, gândim un pic diferit și probabil că surprindem unele aspecte mai fine ale lucrurilor pe care vrem să le promovăm. Și atunci faptul că sunt femeie ajută.
Care sunt cele mai importante aspecte de care trebuie să ții cont când te afli la conducerea unui hotel?
În primul și în primul rând, trebuie să îți dai seama că tu, ca manager, nu ai fi nimic fără oamenii care sunt alături tine. Oferim servicii de foarte bună calitate și nimeni, nu poate, de unul singur, să ofere acest lucru unui segment de clienți care au anumite pretenții. Trebuie să fiu mereu atentă la relația pe care o am cu oamenii cu care lucrez, trebuie să îi motivez și să încerc să fiu un exemplu. Parte din dăruirea o pe care eu o am pentru munca mea încerc să o transmit și celorlalți. Echipa pe care o conduc, din fericire, este dotată natural cu dedicare și devotament. Asta se vede din ceea ce primim ca feedback din partea clienților și preocuparea principală este, evident, clientul. Lucrând în turism, încerc să fiu o foarte gazdă bună pentru cei care ne trec pragul, încerc să fiu deschisă, să fiu pozitivă și să rezolv cât de multe probleme și cerințe ale celor care ni le solicită?
Cum a schimbat existența acestui hotel orașul Bistrița?
Eu cred că la început am privit cu foarte mare scepticism deschiderea unui hotel de cinci stele într-un oraș ca Bistrița. Mi se părea că e un pic prea mult și credeam că nu există clientelă pentru cinci stele. Însă realitatea este total alta. Clientela a fost dornică de a primi altceva, ca nivel al serviciilor aici în Bistrița, cred că hotelul a adus un plus mare orașului, am ajuns să fim cunoscuți în întreaga țară și peste hotare datorită Hotelului Metropolis.
Sunteți nominalizați la Romanian Top Hotel Awards. Cât de importante sunt aceste premii pentru reputația hotelului?
Sunt foarte importante. Ne crește notorietatea. Este foarte frumos când primești o nominalizare și când juriul care decide cine câștigă este format din specialiști. Și vorbesc despre un juriu complex, format din personalități ale domeniului și personalități din lumea celor care furnizează diverse echipamente și servicii pentru hoteluri. Este foarte bine și pentru prestigiul nostru și pentru sufletul nostru. Este un mod prin care simțim că ceea ce facem este apreciat și suntem mândri că aducem Bistrița pe piața turistică hotelieră undeva în top. Asta ne dorim, încercăm să ne menținem calitatea, încercăm să creștem, nu suntem perfecți, încercăm să facem cât de bine se poate astfel încât să fim o mândrie pentru bistrițeni.
Care sunt principalele personalități care au trecut pragul Hotelului Metropolis și de prezența cărora ești mândră?
Sunt foarte multe personalități ale țării care ne-au trecut pragul… mi-e greu să mă gândesc la cineva anume, pentur că ne trec pragul artiști de renume aproape săptămânal. Cine este în zonă, se oprește la noi. Ambasadori, consuli… vin personalități din domeniul medical, din domeniul politic, din foarte multe domenii. Nu pot să mă gândesc la cineva anume. Știu că întotdeauna este pentru toată echipa o bucurie să vadă personalități trecând pragul. Sportivi de renume ne-au trecut pragul… artiștii României… cred că pot să-i număr pe degete pe care care nu au trecut. În general, află unul de la altul că există Hotel Metropolis și ne caută atunci când ajung în zonă.
Este vreun mesaj de suflet pe care l-ați primit în cartea de oaspeți?
Da. Foarte mult mi-a plăcut ce a scris un spaniol… a spus că a venit în România să-l găsească pe Dracula, că nu l-a găsit pe Dracula, dar ce a găsit a fost mult peste așteptările lui și că Hotel Metropolis este unul dintre cele mai bune hoteluri pe care le-a văzut în lume. Era un om care circulă foarte mult, care merge în locații de același nivel peste tot în lume și pentru noi a fost un feedback extraordinar.
Lumea ar putea spune că ai atins vârful ierarhiei, din punct de vedere profesional. Ce consideri că mai ai de învățat, totuși?
Întotdeauna avem ce să învățăm. În primul rând , în domeniul nostru nici o zi nu este ca cealaltă. Ai surpriza să înveți lucruri pe care nici nu știai că trebuie să le înveți. Asta se întâmplă mereu, în fiecare zi sunt provocări noi. Nu mă pot opri… nimeni nu se poate opri din învățat. Oricum, este atât de dinamică informația în ziua de azi, inclusiv în domeniul nostru, sunt inclusiv aspecte tehnice care se update-ază cu o viteză uimitoare și cu care mi-ar plăcea să mă pun mai bine la punct. Îi apreciez pe colegii mei de pe IT și de pe tehnic care sunt spcialiști în ceea ce fac și care au informații noi, informații pe care eu încă nu le cunosc. Încerc să țin pasul cu ei… asta e o adevărată provocare.