Un elev se va preocupa de școală cel mult opt ore și va avea maxim două ore de teme, după ce ajunge acasă.De asemenea, elevii nu vor mai putea fi pedepsiți prin solicitarea realizării de teme și exerciții repetitive. Cel puțin, asta prvede noul ordin al ministrului Educației, Mircea Dumitru.
„Am semnat la începutul acestei luni ordinul de ministru care defineşte temele. Propunem o raţionalizare a timpului privind realizarea temelor pentru acasă, plus o distincţie între temele obligatorii şi cele facultative astfel încât elevii să nu depăşească timpul de 8 ore, însumat, şcoală plus teme pentru acasă. Pentru un şcolar care e în clasele primare, timpul pentru şcoală şi realizarea temelor putea să depăşească numărul de ore pe care un adult le petrece la muncă. Astfel, vrem să prevenim abuzurile, iar un elev să se preocupe cel mult 8 ore de şcoală”, a declarat, în cadrul unei conferinţe de presă,
ministrul Educaţiei, Mircea Dumitru, citat de
Mediafax. Vedeți aici Ordinul ministrului Educației Naționale și Cercetării Științifice nr. 5.893/28.11.2016 privind temele pentru acasă în învățământul preuniversitar
„Timpul necesar realizării temelor pentru acasă pentru un elev este de cel mult 2 ore însumând toate disciplinele, în aşa fel încât media zilnică a pregătirii elevului, în clasă şi în afara ei, să se încadreze în 5-8 ore zilnic. La clasa pregătitoare nu se vor da teme pentru acasă. (…) În perioada vacanţelor, de regulă, nu se vor da teme pentru acasă elevilor din învăţământul primar şi gimnazial”, se arată în ordinul semnat de ministrul Educaţiei Naţionale.
Acelaşi document prevede că timpul total alocat temei obligatorii pentru acasă la învăţământul primar va fi de maximum o oră, iar pentru celelalte niveluri de învăţământ, timpul alocat efectuării temei obligatorii va fi de maximum două ore. Totodată, tema pentru acasă nu poate fi folosită ca un instrument de pedeapsă.
„Se interzice utilizarea temei ca instrument de pedeapsă (cantitate mare de teme, exerciţii repetitive) precum şi solicitarea realizării unor activităţi de învăţare care necesită o abordare sistematică în clasă şi nu pentru a fi desfăşurate individual, ca temă pentru acasă”, se mai arată în ordin.