Deputatul USR din Bistrița-Năsăud, Cristina Iurișniți, a analizat rezultatele la Evaluarea Națională 2019, conform rezultatelor afișate înainte de contestații. Iată care au fost concluziile sale și propunerile pentru Ministerul Educației.

„Azi au fost afișate rezultatele la Evaluarea Națională.Au obținut medii peste 5 – 72,5% în 2019, 73, 6% în 2018 din elevii înscriși.

În Bistrița-Năsăud au fost obținute 3 medii de 10 înainte de contestații.

Au obținut note peste cinci 1.690 elevi, reprezentând un procent de 70,80% din elevii prezenți.
Rezultatele finale le vom afla în 29 iunie. MEN prin ISJ-uri și directori iresponsabili, încurajează abandonul școlar mascat, așa numitul fenomen Brăila.

Unde sunt cei 20.500 de elevi din țară, diferența dintre cei înscriși la începutul clasei a VIII-a și cei 154 956 de absolvenți care s-au înscris la examen, cf.MEN ? 40 de mii din cei care s-au prezentat nu au obținut media 5 ! De ce?Ce vor face acești copii?

Ce vor face cei care au obținut rezultate sub 5 ? Ce se va întâmpla cu cei697 de copii din județul Bistrita-Năsăud care nu au minime cunoștințe șicompetențe necesare pentru a face față provocărilor unei lumi tot mai competitive, digitalizate și interconectate.
Evident, ei vor mări rândurile analfabeților funcțional.
Soluții rapide, de bun simț pentru doamna Andronescu:
*Ministerul NU reduce numărul claselor din profilul teoretic cu 2 luni înaintea examenelor.Cifra de școlarizare se anunță cu un an înainte, și nu se modifică din pixul ministrului.
*In școli, psihologi/ consilieri școlari la 400 de elevi și nu la minim 800 cum este în prezent pentru dezvoltare personală, orientare școlară și
profesională încă din clasa a a VI-a / a VII-a.
* examene naționale adaptate copiilor cu CES ( cerințe educaționale speciale) și TSA( tulburări de spectru autist)
* formarea inițială de calitate, formare continuă și gratuită a profesorilor. România e singura țară din Europa cu 4500 de necalificați în
sistemul de Educație.
* dotarea atelierelor pentru practică profesională din cadrul liceelor
tehnologice.
* promovarea de către autoritățile locale a parteneriatului școală-agent
economic
* Nicio școală cu toalete în curte, ca în Evul Mediu!
*minim 6% din PIB pentru Educație!”

Deputat prof. Cristina Iurișniți

SPUNE-TI PAREREA