iMediu este noua platformă online care oferă servicii de mediu companiilor din Bistrița-Năsăud. Conform legislației intrate în vigoare încă din anul 2011, toate companiile sunt obligate să predea deșeurile unui operator autorizat, să întocmească o evidență cronologică a cantității, naturii, originii și, după caz, a destinației, a frecvenței, a mijlocului de transport, a metodei de tratare, precum și a operațiunilor de valorificare/eliminare a deșeurilor generate pe amplasament.

În continuare, evidența întocmită trebuie raportată anual pe suport hârtie și în aplicația online SIM în formatul solicitat de Agenția pentru Protecția Mediului.

Platforma iMediu a devenit o necesitate pentru companii, deoarece aceasta nu face decât să economisească timp și să reducă din responsabilități, oferind soluții online, mult mai rapide și mai simple.

Firmele din Bistrița-Năsăud care doresc să obțină acces la serviciile oferite de această platformă inovatoare trebuie să îndeplinească două condiții: să își creeze cont și să opteze pentru un abonament, în funcție de nevoile lor. Abonamentele pot fi de bază, de bază plus consultant dedicat, de bază plus consultant dedicat și întocmirea declarațiilor referitoare la ambalaje.

Ce tipuri de deșeuri permite această platformă? iMediu nu ține cont de acest aspect, așadar sunt acceptate toate tipurile de deșeuri.

Trebuie urmăriți doar trei pași foarte simpli:

  1. Crearea unui cont pe platformă;
  2. Declararea deșeurilor în fiecare lună;
  3. Emiterea documentelor.

Principalele servicii pe care iMediu le oferă sunt: întocmirea registrelor de evidență a deșeurilor, întocmirea și depunerea declarațiilor la Administrația Fondului pentru Mediu, întocmirea raportărilor, depunerea acestora la Agențiile de Protecția Mediului, elaborarea chestionarelor statistice și înregistrarea în Sistemul Integrat de Mediu și raportarea în aplicație SIM la termenul stabilit. Experiența dobândită de-a lungul timpului și profesionalismul specialiștilor fac ca platforma iMediu să garanteze utilizatorilor evitarea amenzilor și sancțiunilor la controlul de mediu. Astfel, respectarea acestei legi nu mai este o povară, totul realizându-se prin doar câteva click-uri!

Odată ce o persoană s-a înregistrat pe platformă (și-a creat cont) și a declarat cantitățile de deșeuri, iMediu poate începe desfășurarea activităților pentru a întocmi documentele de mediu pentru respectarea legislației în vigoare, care vor fi prezentate în cazul controalelor, respectiv pentru a ajuta firmele din Bistrița-Năsăsud să scape de grija acestei responsabilități.

Iată care sunt pașii pe care platforma îi urmează!

Mai întâi, trebuie întocmite registrele de evidență a gestiunii deșeurilor, apoi identificarea obligațiilor de plată la Fondul pentru Mediu, care sunt realizate lunar și depuse în termenele legale.

Cel de-al doilea pas poate cuprinde mai multe servicii, printre care întocmirea raportărilor lunare,  semestriale sau anuale și transmiterea lor în timp util către APM, ANPM, AFM, DSV.

Ultimul pas, dar nu mai puțin important, include elaborarea chestionarelor statistice privind generarea și gestionarea deșeurilor și raportarea lor către autoritățile competente de protecție a mediului atât pe suport hârtie, cât și online în aplicatia Agenției Naționale pentru Protecția Mediului – denumită SIM (Sistemul Integrat de Mediu).

În plus, platforma oferă utilizatorilor posibilitatea de a descărca documentele necesare din contul de client. În acest fel, ei au acces rapid și simplu la actele de care au nevoie.

Câteva dintre tipurile de afaceri care au beneficiat de serviciile oferite de iMediu sunt:

  • Service-uri auto;
  • Tipografii;
  • Unități medicale;
  • Farmacii;
  • Restaurante și fast-food;
  • Comerț și distribuție.

Așadar, platforma iMediu este ideală pentru companiile din Bistrița-Năsăud care nu își doresc întâmpinarea problemelor în ceea ce privește controlul de mediu și care, în același timp, vor să economisească timp. Totul se întâmplă în câțiva pași simpli și se află la doar un click distanță!

 

 

 

SPUNE-TI PAREREA