Deputatul PMP, Ionuț Simionca, este primul parlamentar bistrițean din opoziție care a reușit să treacă prin Parlament două legi. În nici doi ani de mandat, Ionuț Simionca are mai multe propuneri legislative, dintre care două au fost deja adoptate. Deputatul PMP a explicat, într-un interviu pentru ObservatorBN, cum a reușit performanța și ce propuneri mai are.

Rep: Care sunt cele două legi pe care le-ați inițiat și care au fost votate?

Ionuț Simionca: Într-un an și jumătate de mandat, am reușit să trec două legi. Am reușit să trec Legea Colectiv, care obligă proprietarii de locații să instaleze la intrare un panou, prin care spun dacă nu au autorizație pentru incendiu. La un an după Colectiv, am inițiat o lege și la doi ani după  Colectiv, am reușit să am un rezultat.

A doua lege pe care am trecut-o, care aș fi vrut să se numească Legea Viișoara, este o lege care salvează vieți omenești. Este acea propunere legislativă prin care statul român este obligat să instaleze bariere și semnale acustice și luminoase, la toate trecerile la nivel de cale ferată, pe drumurile europene și la intersecțiile cu grad de risc ridicat. A trecut și această propunere legislativă de câteva luni, urmează să o promulge președintele României. E o lege care salvează vieți omenești și fluidizează traficul. Noi știm că pe Valea Bârgpului și pe drumul Năsăudului, traficul se blochează, din cauza acelor treceri la nivel cu calea ferată. Avem și nefericitele evenimente din Viișoara. Acum o lună s-a întâmplat un accident în Zalău. Până în 2020, Guvernul este obligat să instaleze aceste bariere și să curețe vegetația pe o suprafață de 150 de metri, în stânga și în dreapta, pentru a crește vizibilitatea. O lege care a fost susținută, ca și Legea Colectiv, de peste 100 de parlamentari, care și-au dat semnătura când am depus proiectul. Lega a fost votată în unanimitate, cu 260 și ceva de voturi. Cred că toată lumea a realizat că e necesară. Noi am creat cadrul legislativ prin care CFR este obligată să facă aceste treceri. Dacă din 2020 nu sunt instalate, se vor aplica amenzi între 20.000 și 50.000 lei. Săptămâna trecută m-am întâlnit cu ministrul Transporturilor și am discutat să vedem care e planul și cum facem ca Bistrița să fie o prioritate. Eu, fiind deputatul bistrițenilor, mă gândesc prima dată la bistrițeni.

Rep: Ce alte propuneri legislative mai aveți?

Ionuț Simionca: Mai am propuneri legislative inițiate de mine, care sunt în dezbatere publică, care sunt în comisii. Vă mai pot exemplifica câteva. Am acea inițiativă legislativă prin care samsarii de mașini nu mai pot să dea kilometrajul înapoi. E o inițiativă legislativă care a trecut prin comisii cu aviz negativ pentru că, în același sens, vine o directivă europeană peste un an. Legea nu e foarte greu de aplicat, trebuie o bază de date comună cu cea a RAR-ului, prin care atunci când îți înmatriculezi mașina să declari numărul de kilometri și când o vinzi la fel. Pe certificatul de înmatriculare este o rubrică unde scrii numărul de kilometri și dacă sunt sau nu sunt reali. Ideea a fost să fac o lege prin care să ajut cumpărătorii de mașini. Se pare că propunerea legislativă va trece totuși, am întors-o la plen și urmează să intre în dezbatere în sesiunea următoare.

Am mai făcut o lege, care e în dezbatere la comisii, prin care am încercat să refac formula de calcul pentru impozitul autoturismelor. Am încercat să fac o formulă de calcul prin care impozitul pentru autoturisme să nu mai crească de 20-30 de ori. De exemplu, o mașină de 2000 de cmc avea un impozit de 180 de lei și o mașină de 3000 cmc avea impozit de 2600 de lei. Am făcut o formulă prin care să se calculeze suma de impozitare direct pe cmc. La autoturismele de sub 2500 cmc va fi calculat cu 0,06 pe suta de cmc, însemnând ca pentru o mașină de 2000 de cmc să ai de plătit 120 de lei. La mașini de peste 2000 cmc se va calcula cu 0,012 lei pe suta de cmc, astfel că o mașină de 3000 cmc va costa 360 de lei la impozit.

Am mai făcut o propunere legislativă prin care am încercat să ajut agricultorii: să nu plătească taxe și impozite pe utilajele cumpărate, pe piesele de schimb, electricitate din fermă să fie scutită de TVA, să nu plătească taxe și accize la combustibil. Era o propunere legislativă menită să încurajeze agricultorii, cu niște facilități fiscale. Inițiativa este în dezbatere, bineînâeles că cei de la putere nu prea vreau să aducă beneficii de acest fel agricultorilor.

Mai am o inițiativă susținută de 118 parlamentari, care prevede instalarea unor dispozitive STOP pe autobuzele școlare. Când aceste autobuze sunt oprite să urce sau să coboare elevii, se acționează aceste dispozitive, iar participanții la trafic trebuie să oprească. Cei care încalcă legea și nu opresc, intră sub incidența Codului Rutier. Noi vrem să ne protejăm copilașii cu această lege, care e în dezbatere publică.

Săptămâna trecută am mai depus o propunere legislativă. O lege care a venit în urma discuțiilor cu primarii din Bistrița-Năsăud. Am făcut o propunere legislativă prin care primăriile să fie scutite de plată pentru ceea se înseamnă instalarea de dispozitive, camere video și alte dispozitive pe stâlpii de la Electrica. Acum, dacă au becuri pe stâlpi nu plătesc, dacă au camere video, Electrica îi taxează cu 4 lei pe metru liniar de cablu. Imaginați-vă o comună cu 20 de kilometri de cablu. Am depistat mai multe probleme ale primarilor și aceasta a fost prima ideea pentru o lege prin care să îi ajutăm.

Rep: Cum ați reușit să treceți cele dou legi, ținând cont că sunteți în opoziție?

Ionuț Simionca: Eu, spre deosebire de ceilalți parlamentari din opoziție, îmi dedic foarte mult timp pentru comunicarea cu colegii din Parlament. Când am un proiect legislativ, îl prezint tuturor. Nu contează culoarea politică, contează să dorească să facă lucruri pentru comunitate. La o propunere legislativă care are 12-130 de co-semnatari, trebuie să vorbești cam cu 180 de parlamentari. La fiecare trebuie să îi explici proiectul. Sunt mulți colegi care vin și ei cu propuneri de modificare. Trebuie să fii flexibil și să înțelegi că de multe ori și ei aduc lucruri bune, că îți spun lucruri care pot să ajute. La legea cu căile ferate, eu am vrut să se curețe vegetația pe 50 de metri, președintele Traian Băsescu a zis că pe 150 de metri. Cea mai importantă parte e comunicarea. Mulți parlamentari nu sunt dispuși să meargă să caute omul la birou.

Rep: Ați vorbit cu 180 de parlamentari la o lege? Cât durează? Unde discutați cu ei?

Ionuț Simionca: Da, în plenul Parlamentului, la comisii. Am modelul american, flipchartul acela mare, cu deputați, cu senatori, mă duc la fiecare și vorbesc cu ei. De exemplu, dacă 20 de deputați sunt în Comisia de Agricultură, mă duc înainte de ședința de comisie și încep să vorbesc cu ei. E o muncă enormă în spatele acestor semnături. Eu am încercat să am susținere din toate partidele politice. Bineînțeles că nu toate trec, dar dacă nu aș fi făcut munca asta nu trecea niciunul. Trebuie să își dorești, să îți placă și să ai încredere în tine. Dacă îți dorești ceva cu adevărat, cu siguranță reușești, dar trebuie să muncești, să sacrifici timp.

Rep: Cât timp munciți pe săptâmână?

Ionuț Simionca: Cam 4 zile petrec la București și 3 zile în teritoriu. Nu prea am timp liber. Eu îmi dedic foarte mult timp politicii. Nu am responsabilități mari familiale și îmi dedic foarte mult timp politicii. La Parlament sunt de dimineață de la 8 fără 10 și plec de acolo la 7-8 seara. Plus că eu sunt vicelider al grupului de parlamentari PMP, sunt responsabil cu votul din plen, trebuie să pregătesc ordinea de zi, ședințele, să vorbesc cu fiecare coleg, să vedem care e votul politic. Este multă muncă și trebuie să fie cineva dispus să o facă. Mie îmi place ce fac și îmi place că munca mea dă rezultate. Oamenii care m-au ales trebuie să vadă că îi reprezint, trebuie să simtă că sunt acolo pentru ei și asta fac în fiecare zi, reprezint Bistrița-Năsăud și pe bistrițenii mei.

Rep: Cum ați văzut episodul moțiunii de cenzură împotriva Guvernului Dăncilă?

Ionuț Simionca: Această moțiune a fost inițiată pentru că acest guvern este deficitar și doamna Dăncilă nu are nicio legătură cu funcția de prim-ministru, în afară de faptul că e un soldățel loial al PSD și nu face decât să asculte ordinele lui Liviu Dragnea.

Noi suntem foarte îngrijorați că anul viitor o să avem președinția Uniunii Europene și premierul va conduce Consiliul UE. Imaginați-vă că doamna Dăncilă va avea o discuție cu premierul Austriei despre Brexit. Imaginați-vă că ministrul Economiei, Andrușcă, va fi față în față cu ministrul Economiei din Germania. Noi o să ne facem de rușine cu acest guvern. Dar asta e cea mai mică problemă, pentru că vedeți ce se întâmplă în țară. Prețurile au crescut cu 20 la sută, a crescut prețul carburantului, a crescut ROBOR-ul. Eu am rată la bancă și plătesc cu 200 de lei mai mult lunar. Pentru o familie care muncește și care are venit fix, vă dați seama ce înseamnă să ai 200 de lei în plus numai la rată, fără combustibil și fără alte cheltuieli? Salariile au crescut, dar a scăzut venitul. Cele mai mari probleme sunt pe justiție, vedem câtă presiune pune ministrul Justiției pentru a-l salva pe Liviu Dragnea.

Rep: Totuși, opoziția dă senzația că nu poate să dea jos Guvernul, deși s-a vorbit de negocieri cu parlamentari ai puterii…

Am văzut cu toții că opoziția nu are suficiente voturi. PNL e cel mai mare partid de opoziție. Bănuiesc că negocierile nu au fost făcute cum trebuie, cei din opoziție nu îl văd pe Ludovic Orban ca un lider al opoziției… Nu știu să vă spun ce negocieri s-au purtat cu parlamentarii PSD, pentru că nu sunt în PNL. Eu știu când au fost discuții cu parlamentarii PMP, noi am susținut clar că o să susținem moțiunea de cenzură și am susținut-o.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1 COMENTARIU

  1. Domnul deputat este un om extraordinar de serios și muncitor! Daca toți politicieni S-ar compara cu dumnealui, țara asta ar fi departe! Felicitări! Toată stima!

SPUNE-TI PAREREA